ایناش

انواع عایق ساختمانی

وبلاگ

۲۸ تیر ۱۴۰۱ 126 بازدید
ایناش
انواع عایق ساختمانی

انواع عایق ساختمانی

انواع عایق ساختمانی، از جمله نیاز های مهم و ضروری در دنیای پر سر و صدا امروزه را می توان عایق صوتی برشمرد یا به عبارت دیگر می توان آن را به عنوان مانعی با مقاومت بالا در برابر صوت و حرارت دانست.

در ساخت و ساز های اخیر اکثر مهندسین و سازندگان بخاطر آسایش بیشتر ساکنین ساختمان ها اعم از تجاری یا مسکونی از عایق های صوتی بهره می برند تا ساکنین بتوانند از حداکثر آرامش لذت ببرند.

انواع عایق ساختمانی

ویژگی های عایق صوتی خوب چه هستند؟

یک عایق مطلوب باید چگالی مناسب را داشته باشد تا بتواند حالت آکوستیک خود را حفظ کند به همین منظور قبل از خرید عایق باید به استاندارد های چگالی محصول توجه کافی داشته باشید.

شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع عایق های صوتی فعالیت دارند و محصولات خود را با تنوع زیاد در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

انواع عایق صدا بر اساس محل مورد استفاده به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

1_عایق صوتی  دیوار:

عایق کردن یک فضا نه تنها موجب آرامش ساکنین آن فضا می شود و آنها را از سر و صدا دور نگه می دارد بلکه به عنوان سیستمی حرفه ای برای عایق کردن استودیوها و اتاق های ضبط صدا نیز محسوب می شود.

این نوع از عایق های صدا هم در برابر صداهای موجود در فضا و هم صداهای ناشی از اسباب کشی مقاوم هستند.

2_عایق صوتی دیوار مشترک روکار:

این نوع از عایق ها به صورت روکار به دیوار نصب می شوند و از بهترین آنها می توان به عایق های تخته ای اشاره کرد.

مهمترین ویژگی این عایق ها این است که اگر شما فضای کافی در منزل برای اتاق جدید ندارید می توانید با استفاده از این دیوارها یک دیوار بسازید و یک اتاق عایق صدا برای خود به وجود آورید.

3_عایق صوتی سقف:

برای اینکه سقف شما عایق خوبی باشد باید از متریال با چگالی بالا استفاده نمایید تا بتواند وزن سقف را افزایش دهد ویژگی عایق سقف مناسب این است که ارتعاشات را در سقف خانه بهبود ببخشد.

4_عایق صوتی کف:

این نوع از عایق دارای انواع مختلف و متریال های گوناگون می باشد که به صورت لایه ای یا ریزشی به کار می رود. از عایق کاری صوتی برای کف ساختمان ها و سطوح بیرونی یا داخلی ساختمان هایی که به مقدار زیادی صدا تولید می کنند استفاده می شود و همچنین این عایق های صوتی به دو دسته تقسیم می شوند عایق صوتی روکار و توکار.

روش توکار اغلب برای فضایی استفاده می شود که در حال ساخت می باشد چرا که برای کف های ساخته شده تخریب کفپوش هزینه زیادی را در بر می گیرد.

عایق های روکار نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند و شامل پشم شیشه و پشم سنگ و بتن لیکا می باشند.

انواع عایق صوتی:

انواع عایق های صوتی بر اساس جنس تولید شده به موارد زیادی تقسیم می شود که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم داشت.

1_پشم سنگ:

پشم سنگ نوعی عایق صوتی و حرارتی و همچنین ضد حریق محسوب می شود که از نوعی سنگ آذرین بازالت تشکیل می شود.

این عایق هدایت الکتریکی ندارد و نارساناست و ضد آلرژی نیز می باشد و هیچ خطر و ضرری برای انسان ندارد همچنین این عایق وزنی ندارد و سبک است و بار اضافه به ساختمان وارد نمی کند.

2_عایق الاستومری:

یکی دیگر از انواع عایق های صوتی عایق الاستومری است که در مقابل آلودگی،رطوبت،بخارآب و سر و صدا مقاومت بالایی دارند. این نوع از عایق وزن بسیار کمی دارد و بخاطر انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمان مثل لوله های بزرگ، کانال های هوا و…. مورد استفاده قرار می گیرند.

3_یونولیت:

یونولیت ها ورقه هایی با شکل مکعب هستند و چگالی بالایی دارند و تحت عنوان عایق در مکان های پر سر و صدا مانند موتور خانه ها استفاده می شوند.

معمولا این نوع عایق ها در مرحله سفت کاری ساختمان ها نصب می شوند و این نوع عایق ها هم برای سقف و هم برای دیوار قابل استفاده می شوند.

شما سازندگان عزیز برای تکمیل کردن پروژه های ساختمانی به مصالح مختلف نیاز دارید به این منظور شما می توانید برای راحت تر پیدا کردن مصالح ساختمانی مورد نیازتان به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی مصالح ساختمانی ، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

 جوینده در ایناش، یابنده است

حال شما عزیزان که در حوزه  مصالح ساختمانی فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *