ایناش
ایناش
مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی

مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی

برای مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی ابتدا نیاز داریم آپارتمان مسکونی و برج مسکونی را بشناسیم. منظور از آپارتمان یک واحد مسکونی است که به صورت مستقل در یک ساختمان وجود دارد و می تواند به عنوان واحد مسکونی، اداری و تجاری استفاده شود. اما امروزه عبارت آپارتمان را به کل ساختمان نیز اطلاق می کنند. بر اساس قانون شهرداری، هر آپارتمان حدود 6 طبقه است. در صورتی که تعداد طبقات بیشتر از این باشد، می توانیم آن را برج بنامیم.

مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی

مزایا و معایب زندگی آپارتمان نشینی:

  • تعداد واحدهای مسکونی آپارتمان در مقایسه با برج کمتر است و از نظر امکانات نیز متفاوت می باشد. کسانی که در خانه های حیاط دار سکونت داشته اند شاید زندگی در آپارتمان برایشان کمی دشوار باشد.
  • البته این را در نظر داشته باشید که وقتی به مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی می‌پردازیم، بسیاری از آپارتمان‌ها واحد سرایداری ندارند. متراژ کوچک آپارتمان‌ها به نسبت خانه های ویلایی کمک می‌کند که انرژی کمتری برای سرد یا گرم کردن محیط استفاده شود.
  • از طرفی نظافت کلی ساختمان هم کاری است که هزینه زمانی و مالی کمتری دارد. در کنار این‌ها زندگی با همسایگان می‌تواند تا حدی دردسر ساز هم باشد.
  • تفاوت سلیقه‌ها، حضور فرهنگ‌های مختلف در یک ساختمان و سازش میان افراد را سخت می‌کند. در مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی یکی از معایب زندگی در آپارتمان مسکونی این است که شما تنها تصمیم گیرنده نیستید اما در برج مسکونی معمولا می‌توانید به مدیران رای داده، آن‌ها را انتخاب کنید و در نهایت تاثیرگذارتر باشید.
  • یکی دیگر از مشکلات همیشگی در زندگی آپارتمان‌نشینی مسئله پارک خودرو است. بهتر است آپارتمانی را انتخاب کنید که پارکینگ داشته باشد چون در غیر این صورت ممکن است هر روز برای جای پارک دچار بحران شوید. البته وقتی هم که پارکینگ وجود داشته باشد، مشکل پارک نامناسب ماشین‌های کناری می تواند وجود داشته باشد.
  • در زندگی آپارتمان نشینی افرادی که سکونت دارند باید تابع قوانین باشند و از ایجاد مزاحمت، سر و صدا و موارد دیگر جلوگیری کنند.
  • عیب دیگر آپارتمان های مسکونیاین است که به دلیل تعداد طبقات، رفت و آمد برای ساکنین آن مانند کودکان و کهنسالان کمی دشوار است. البته بهره مندی از آسانسور در برخی از ساختمان های مسکونی چند طبقه سهولت بسیاری را ایجاد کرده است.

زندگی در برج مسکونی چگونه است؟

برج مسکونی نوعی ساختمان است که تعداد طبقات آن نسبت به آپارتمان بیشتر است و دارای کاربری مسکونی، تجاری و یا اداری می باشد. در قانون شهرداری به ساختمان های بیش از 6 طبقه با ارتفاع 23 متر، برج مسکونی می گویند. به صورت عموم، تعداد طبقات برج های مسکونی تا 20 طبقه یا بالاتر هم می رسد.

معایب زندگی در برج:

از معایب مهمی که برج های مسکونی دارند روبرو شدن با بلایای طبیعی است که رهایی از آن کمی دشوار است. زمانی که اتفاقاتی مانند آتش سوزی و یا زلزله رخ می دهد، راه های دسترسی به خارج از ساختمان دشوار است و زمان زیادی را در بر می گیرد تا کلیه ساکنین برج به بیرون منتقل شوند.

حالت دیگری هم وجود دارد که سیستم های مقابله با آتش سوزی، آسانسورها و دوربین های مدار بسته با مشکل مواجه می شوند.که امکان بروز مشکل را در کل ساختمان فراهم می کند.

در برج های مسکونی اکثر امکانات رفاهی و خدماتی برای تمام ساکنین مشترک است. با این حال برخی از امکانات ممکن است.برای یک واحد خاص در نظر گرفته شده باشد. به عنوان مثال، پنت هاوس که طبقه آخر برج می باشد فقط برای واحد طبقه آخر قابل استفاده است.

تفاوت زندگی برج نشینی و آپارتمان نشینی

ساخت برج های مسکونی در درجه اول باعث زیبایی شهر می شود و امکان سکونت تعداد بیشتری از افراد را فراهم می کند. به صورت عموم برج های مسکونی در مناطق خوش آب و هوا و مناطق بالای شهر اعمار می شود. به همین دلیل موقعیت زندگی عالی و چشم انداز زیبایی را ارائه می دهد.

شرایط زندگی برج نشینی و آپارتمان نشینی تقریبا مشابه به هم است. با این تفاوت که قوانین خاصی را برای زندگی می طلبد. این قوانین باعث می شود تا ساکنین برج خود را با زندگی برج نشینی وفق داده و از نحوه زندگی خود لذت ببرند.

یکی از تفاوت های زندگی برج نشینی و آپارتمان نشینی در این است که امکانات رفاهی برج ها به مراتب بیشتر از سایر آپارتمان های مسکونی است. یکی از امکانات مهمی که برج های مسکونی از آن برخوردار است، امنیت آن است که با استفاده از دوربین های کنترل از راه دور، توسط حراست مدیریت می شود. علاوه براین، با کنترل رفت و آمد افراد غریبه به ساختمان از ایجاد مشکلات آتی جلوگیری خواهد شد.

 

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *