ایناش

آجر در صنعت ساخت و ساز

وبلاگ

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ 408 بازدید
ایناش
آجر در صنعت ساخت و ساز

آجر در صنعت ساخت و ساز

آجر در صنعت ساخت و ساز جزء مصالحی است که از تنوع زیادی برخودار است  و در تکمیل کردن پروژه های ساختمانی نقش مهمی را ایفا می کند.

آجر در صنعت ساخت و ساز

آجر چیست؟

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح  در صنعت ساخت و ساز به شمار می رود اما امروزه از آجر علاوه بر نما در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می کنند.

به عبارت دیگر آجر ها بلوک هایی با نظم و مکعب هستند که اغلب از خاک رس ساخته شده اند و با طرح ها و قیمت های مختلف در قسمت های گوناگون یک ساختمان استفاده می شوند.

انواع آجر و کاربرد آن در ساخت و ساز:

در واقع آجر نوعی سنگ مصنوعی است که پس از پختن خشت خام و دگرگونی آن براثر گرما ایجاد می شود.

خاک آجر ترکیبی از خاک رس،ماسه،فلدسپات،سنگ آهک،سولفات،فسفات و کانی آهن و…..است و آجر ها به عنوان یکی از مصالح ساختمانی  ساخته شده از جنس خاک رس و مواد دیگر با توجه به جنس و ابعاد، کاربردهای متنوعی دارند و به عنوان کفپوش و دیوار پوش و دیوار کشی مورد استفاده قرار می گیرد بارزترین کاربرد آجر در بنایی برای ساخت دیوار است و همانطور که می دانید برای چینش آجر ها از ملات استفاده می شود.

بناهای تاریخی مثل آتشکده ها،مساجد و ساختمان های مسکونی در ایران با استفاده ازآجر ساخته شده اند.

انواع آجر براساس روش تولید:

به طور کلی آجر ها با ظاهری توپر،توخالی و متخلخل ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند آجر های توپر مقاومت بالایی دارند و آجر های توخالی دارای تخلخل زیادی می باشند در مجموع آجر ها براساس شیوه تولید به دو دسته فشاری و ماشینی طبقه بندی می شوند.

1_آجرهای فشاری:

این آجر برای تمامی کار های ساختمانی از جمله طاق ضربی،دیوار حمال و تیغه چینی مناسب می باشند و آجر های فشاری معمولا در مراحل سفت کاری از قبیل دیوار های خارجی و پی ریزی مورد  استفاده قرار می گیرد این آجر ها غالبا با دست قالب زده شده و در کوره محلی پخته می شوند.

2_آجر های ماشینی یا سوراخ دار:

برای ساخت دیوار در مراحل سفت کاری به دلیل استحکام بالا استفاده می شود قیمت این آجر ها مناسب بوده و در اکثر پروژه های ساختمانی اسفتاده می شود.

یکی از علت های وجود سوراخ در این دیوار ها این است که در هنگام دیوارچینی ملات به طور عمودی در دیوار نفوذ کرده و باعث استحکام بیشتر دیوار می شود.

انواع آجر براساس نوع کاربرد:

1_آجرنما:

این محصول برای تزئین و زیباسازی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و طراحی آن مطابق با طرح های مختلف و شرایط بیرونی و داخلی ساختمان

می باشد که معمولا به صورت دستی یا ماشینی تولید می شود.

2_آجر مهندسی:

این  آجر های ماشینی که به علت تراکم بالا از مقاومت زیادی برخوردارند و ظاهر نیمه شفاف دارند و در ساختمان هایی که بار زیادی تحمل می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

3_آجر لعابی:

آجر لعابی در رنگ ها و ابعاد گوناگون به بازار عرضه می شوند در تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی وبیرونی ساختمان و طراحی های سنتی قابل استفاده است لعابی که سطح محصول را پوشش می دهد نقش لایه محافظ را داشته و موجب مقاومت بالا وطولانی شدن عمر آن می شود.

4_آجر ماسه اهکی:

این محصول از سیلیکات کلسیم ساخته می شود و بیشتردر پی سازی ساختمان کاربرد دارد و از آنجا که مقاومت فشاری این نوع آجر ها بالاست ظرفیت باربری آنها نیز بالا می باشد واز آنها در دیوار های حمال و حائل استفاده می شود.

شما سازندگان گرامی برای تکمیل کردن پروژه های ساختمانی خود به حجم زیادی آجر در طرح ها و اندازه و مدل های مختلف نیاز دارید اما امروزه در شرایط سخت بهداشتی برای   پیدا کردن مدل ها و اندازه و طرح های مختلف باید به کارگاه ها و مغازه های مختلفی که در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارند مراجعه کنید تابتوانید آجر های مورد نیاز خود را  تامین کنید.

یکی از سایت هایی که می تواند در امرخرید وپیدا کردن آجر های موردنظرتان به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال آجر هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش  در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی مصالح ساختمانی تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  مصالح  ساختمانی فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه آجر و کلیه مصالح ساختمانی فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات  خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی  اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *