ایناش

انواع لوله های ساختمانی

وبلاگ

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ 110 بازدید
ایناش

انواع لوله های ساختمانی

انواع لوله های ساختمانی با توجه به نوع کاربری درلوله کشی  ساختمان استفاده می شوند و اجرای صحیح لوله کشی در ساختمان جزء مهمترین بخش ها به شمار می رود چراکه در صورت عدم رعایت آنها  ممکن است آب نشتی پیدا کند و خسارات جبران ناپذیری به ساختمان وارد کند.

انواع لوله های ساختمانی

انواع لوله های ساختمانی براساس جنس:

 1_لوله گالوانیزه:

لوله گالوانیزه به دودسته لوله های فولادی و آهنی دسته بندی می شود لوله های فولادی مقاومت بالایی در برابرمواد اسیدی ندارند و دچار خوردگی می شوند آنها از فولاد نرم ساخته می شوند و اغلب به عنوان لوله های فاضلاب و سرویس بهداشتی استفاده می شوند در مقابل لوله های گالوانیزه آهنی سبک وزن بوده ورنگ آن ها خاکستری می باشد  و مقاومت فشاری بالا دارند  اما دچار خوردگی و رسوب می شوند و از این رو در ساختمان های امروزی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

این لوله ها را با جوش نمی توان به هم متصل کرد چراکه دود غلیظی ایجاد می کند که هم برای سلامتی انسان مضر است و هم محیط زیست را آلوده می کند.

2_لوله های پلی پروپیلن:

لوله های پلی پروپیلن به لوله های سبز یا سفید معروف اند و ظاهری مانند پلاستیک فشرده دارند وزن این لوله ها بسیار سبک و به آسانی حمل و نقل ونصب  می شوند و از ویژگی های بارز لوله های سبز می توان به مقاومت در برابر یخ زدگی، رسوب، ضربه و خوردگی اشاره کرد.

این لوله ها مقاومت بالایی دارند و مواد اسیدی و بازی معدنی به آنها آسیبی وارد نمی کند و علاوه برآن مقاومت فشاری این لوله ها بالا بوده و در برابر ضربه مقاوم  هستند  و به این منظور این لوله ها به لوله هایی ایده آل در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده اند.

3_لوله چدنی:

جنس این لوله ها از چدن  بوده و با توجه به مکان استفاده در اشکال و ابعاد و اتصالات و نوع آلیاژ متفاوت ساخته می شود لوله چدنی از مقاومت لازم دربرابر فشار هایی که به آن وارد می شود برخوردار است و نسبت به لوله های آهنی کمتر دچار فرسایش می شوند.

این لوله ها را می توان توسط دستگاه تراکم هوا باز نمود و گرفتگی آن را برطرف نمود بزرگترین عیب این لوله ها این است به علت وجود مواد شیمیایی در فاضلاب دچار خوردگی می شوند که این امر اجتناب ناپذیر است و قیمت لوله چدنی در مقایسه با لوله فلزی ارزان است اما نصب آن آهسته تر انجام می شود مواد شیمیایی بر روی این لوله ها تاثیر منفی دارند و سبب زنگ زدن آنها می شود و همچنین لوله های چدنی وزن بالایی دارند و پیوند آنها به سختی انجام می پذیرد.

4_لوله پی وی سی:

این نوع لوله از جمله لوله های پلیمری است که کاربرد زیادی در صنعت ساخت و ساز دارند و انعطاف پذیری این لوله ها بالاست و دچار ترک خوردگی وشکست نمی شوند و همچنین لوله های پی وی سی بسیار سبک و نصب آنها بسیار ساده و آسان صورت می پذیرد.

5_لوله های پنج لایه:

جنس لایه درونی و بیرونی لوله پنج لایه از جنس پلی اتیلن می باشد و این دو لایه پلیمر توسط دو لایه چسب به لایه آلومینیومی که همان لایه میانی است متصل می شوند و لایه آلومینیومی مقاومت فشاری لوله را بالا می برد بنابراین در صورت ضربه آسیبی به آنها وارد نمی شود.

6_لوله برنجی کروم کاری شده:

این نوع لوله ها سطحی درخشان از جنس کروم وقطر بیش از 1 اینچ دارند و در خطوط لوله روکار و نمایان مانند سیفون های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند و این لوله ها را به راحتی می توان توسط اره آهن برش داد و در مصارف گوناگون استفاده کرد.

شما سازندگان گرامی برای به اتمام رساندن پروژه های خود قطعا به لوله  با اندازه و جنس های مختلف نیازمندید که برای یافتن لوله باید  در شرایط سخت و مشکل بهداشتی به کارگاه ها و مغازه های مختلف که در حوزه لوله و اتصالات فعالیت دارند مراجعه نمایید تا بتوانید به لوله  مدنظر خود دست یابید.

یکی از سایت هایی که می تواند در امرخرید وپیدا کردن لوله های موردنظرتان به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال لوله و اتصالات آن  هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش  در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی تاسیسات تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  لوله پ و اتصالات  فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه لوله و اتصالات فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات  خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *