ایناش
ایناش
آشنایی بیشتر با انواع محافظ برق

آشنایی بیشتر با انواع محافظ برق

آشنایی بیشتر با انواع محافظ برق، همانطور که پر واضح است هر وسیله برقی از ارزش بالایی برخوردار است و بابت خرید آن هزینه زیادی شده است و مسلما دوست ندارید که دستگاه برقی شما بخاطر نوسانات برق بسوزد.

محافظ برق وظیفه محافظت از وسایل برقی شما را برعهده دارد و آنها را از خطر سوختگی در امان نگه می دارد که در ادامه با چگونگی عملکرد این محافظ ها بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی بیشتر با انواع محافظ برق
آشنایی بیشتر با انواع محافظ برق

محافظ برق چیست؟

همانطور که گفته شد محافط برق از وسایل برقی در برابر کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق محافظت می کند که این وسیله به پریز متصل می شود و دارای سه حالت می باشد.

1_حالت عادی که محافظ روشن است و در حال کار است.

2_حالت تاخیر که بین 30 ثانیه تا 6 دقیقه است.

3_حالت قطع برق که به دلیل نوسانات ولتاژی  محافظ خاموش است.

نحوه عملکرد محافظ ولتاژ چگونه است؟

محافظ ها  ولتاژ اضافی را به زمین منتقل می کنند و از ورود آنها به دستگاه ممانعت می کنند یا به عبارتی اگر ولتاژ از  170 ولت کمتر باشد و یا 240 ولت باشد از ورود آنها به وسیله برقی جلوگیری می کند و اینگونه از سوختن وسیله برقی شما بخاطر نوسان برق جلوگیری می کند.

دلیل استفاده از محافظ برق چیست؟

زمانی که جریان برق قطع و وصل شود نوسانات برق اتفاق می افتد که این نوسانات برقی مقادیر متفاوت و متغییری دارد و می تواند بین 5-10 ولت مانند روشن کردن سشوار تا هزاران ولت مانند روشن ردن ترانسفورمر متغییر باشد.

انواع محافظ برق به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

1_محافظ برق یخچال و فریزر:

یخچال و فریزر دو بخش مهم الکتریکی دارد:

1_برد الکتریکی

2_کمپرسور

که نوسان برق ممکن است که به برد الکتریکی آسیبی وارد نکند ولی به کمپرسور بخاطر حساسیت بالا مسلما آسیب وارد می کند که این آسیب درنهایت منجر به سوختگی کمپرسور می شود برای جلوگیری از این آسیب بهتر است از محافظ برق استفاده کنید تا از سوختگی اجزای الکتریکی  و یا کمپرسور جلوگیری کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که کمپرسور قیمت بالایی دارد و در صورت سوختگی قابل تعمیر نیستند.

2_محافظ کولرگازی:

کولرگازی ها و اسپیلت ها برای تولید سرما باید به پریز متصل باشند و چون در ساعات زیادی  روشن هستند و ساختار حساسی دارند  باید از محافظ ولتاژ برای آنها استفاده کرد. محافظ کولر گازی حداقل باید قدرتی معادل 6500 ولت آمپر داشته باشد.

3_محافظ برق سیستم صوتی و تصویری:

دستگاه های صوتی و تصویری مانند تلویزیون و کامپیوتر دائما در پریز هستند و این در حالی است که علاوه بر نوسانات برق موج هایی نیز از آنتن و کابل به دستگاه وارد می شود و آنها را در معرض سوختگی قرار می دهد این نوع از محافظ باید قدرتی معادل 2450 ولت آمپر داشته باشد.

4_محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی:

با توجه به قیمت بالای ماشین های لباسشویی و ظرفشویی بهتر است قبل از متصل کردن آنها به پریز از محافظی مناسب استفاده کنید و از آنها از خطر سوختگی محافظت کنید.

تا اینجا شما با انواع محافظ آشنا شدید اما نوع آخر محافظ وجود دارد که می توانید به وسیله این محافظ کل ساختمان را از خطر نوسان برق درامان نگه دارید.

این نوع از محافظ، محافظ کل ساختمان است و بعد از کنتور نصب می شود و ساختمان را از خطر نوسان حفظ می کند البته ممکن است به خوبی محافظ های جدا بازدهی نداشته باشد ولی باعث کاهش چشمگیری از هزینه ها می شود و معمولا قدرتی معادل  12000 ولت آمپر دارد.

شما برای نصب محافظ کل ساختمان و یا انجام امور سیم کشی ساختمانتان باید به افراد سیم کش حرفه ای مراجعه کنید و کار خود را به آنها بسپارید به همین منظور برای راحت تر پیدا کردن این افراد می توانید به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی سیم کشی، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه سیم کشی  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

جوینده در ایناش، یابنده است

حال شما عزیزان که در حوزه  سیم کشی  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *