ایناش

آشنایی با انواع سیم و کابل

وبلاگ

۲۵ تیر ۱۴۰۱ 123 بازدید
ایناش
آشنایی با انواع سیم و کابل

آشنایی با انواع سیم و کابل

آشنایی با انواع سیم و کابل، سیم و کابل برق انواع مختلفی دارد که  از اجزا جدانشدنی در هر مدار الکترونیکی محسوب می شوند. سیم و کابل در زندگی ما نقش بسیاری دارند از سیم کشی منزل گرفته تا سیم کشی خودرو و یا پخش کننده موسیقی همراه تان در همه آنها سیم و کابل با قطر های مختلف به کار رفته است.

آشنایی با انواع سیم و کابل

سیم های برق به چند دسته تقسیم می شوند؟

سیم ها عموما از دو بخش تشکیل می شوند که هادی و عایق می باشند و معمولا اندازه گیری سیم ها براساس قطر انجام می گیرد مثلا سیم هایی با قطر 10 تا 20 میلی متر مربع در ساختمان های مسکونی کاربرد دارند و به همین نسبت هر چه قطر سیم بالاتر می رود جریان عبوری از سیم نیز بالا می رود.

انواع سیم را می توان به 3 دسته کلی تقسیم کرد:

1_سیم مفتول:

این نوع سیم که به سیم خشک نیز معروف است که در ساختمان سازی کاربرد دارد و با یک لایه pvc محافظت می شود و همچنین کاربرد این نوع سیم در سیم کشی داخل تابلو ها و توزیع کننده های برق می باشد.

2_سیم نیمه افشان:

این نوع سیم کاملا مشابه سیم مفتولی است ولی یک تفاوت دارند اینکه در مواردی که نیاز به انعطاف بیشتری دارند از این نوع سیم استفاده می شود.

3_سیم افشان:

این نوع سیم از تعداد زیادی رشته سیم های نازک هادی تشکیل شده است که به هم تابیده شده اند و توسط یک لایه عایق pvc محافظت شده اند و در ساختمان سازی که نیاز به انعطاف بسیار بالایی نیاز دارد این نوع سیم کاربرد دارد.

از انواع کابل برق چه می دانید؟

به تعدادی سیم هادی که در اطراف خود عایق شده باشند کابل نامیده می شود و معمول ترین فلزی که تحت عنوان هادی کاربرد دارد مس و آلومینیوم با خلوص بالا می باشد.

انواع کابل ها بر اساس مقدار ولتاژ عبوری:

1_کابل های فشار ضعیف:

این نوع کابل ها همانطور که از نامش پیداست برای مواردی که ولتاژ بالایی ندارند کاربرد دارد  و توانایی عبور جریان از 300 تا 1000 ولت را دارند و علامت اختصاری آن LV می باشد.

2_کابل های فشار متوسط:

این نوع کابل ها برای مواردی که فشار متوسط دارند کاربردی است و توانایی عبوراز 1 تا 33 کیلوولت را دارند و علامت اختصاری آن MV می باشد.

3_کابل های فشار قوی:

این نوع از کابل ها برای مواردی که ولتاژ قوی دارند استفاده می شود و توانایی عبورجریان از 63 تا 230 کیلو ولت را دارند و علامت اختصاری آنها HV می باشد.

4_کابل های فوق فشاری قوی:

از بین سیم های اعلام شده این نوع سیم قوی ترین آنها محسوب می شود و توانایی عبور جریان بالای 400 کیلو ولت را دارد و علامت اختصاری آن EHV می باشد.

انواع کابل بر اساس نوع هادی به چند دسته تقسیم می شوند؟

معمولا از فلزات مس و آلومینیوم با خلوص بالا استفاده می شود و دلیل این استفاده این است که رسانایی بالاتری نسبت به سایر فلزات  دارند.

استفاده از سیم مناسب با ولتاژ عبوری نیز باید توسط یک  برقکار حرفه ای صورت گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

شما می توانید برای دسترسی راحت به این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی سیم کشی، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه سیم کشی  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

(جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه  سیم کشی  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *