ایناش
ایناش
اشتباهات خطرناک در سیم کشی ساختمان

اشتباهات خطرناک در سیم کشی ساختمان

اشتباهات خطرناک در سیم کشی ساختمان ،سیم کشی ساختمان یک فرآیند تخصصی بوده چرا که در صورت یک اشتباه کوچک ممکن است یک مجموعه به آتش سوزی بیفتد و باید تمامی موارد طبق اصول پیاده سازی شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

اشتباهات خطرناک در سیم کشی ساختمان
اشتباهات خطرناک در سیم کشی ساختمان

در ادامه  چند نمونه از اشتباهاتی که بسیار خطرآور است را اشاره می کنیم:

1_اتصال سیم ها خارج از جعبه اتصالات:

یکی از اشتباهات در سیم کشی ساختمان ها،متصل کردن سیم در خارج از جعبه اتصالات است چرا که جعبه ها و باکس های اتصال از سیم ها و اتصالات در برابر عوامل محیطی و حوداث محافظت می کنند.همچنین این باکس ها در هنگام گرما  باعث جلوگیری از آتش سوزی سیم ها می شوند.

2_استفاده از ابزار و وسایل قدیمی:

به طور کلی چون سیم کشی ساختمان امری با دقت و حساسیت بالاست بنابراین باید از ابزار و متریال با کیفیت استفاده شود. سیم های قدیمی علاوه بر اینکه مقاومت بالایی ندارند درجه کیفی نامناسبی نیز دارند.

3_استفاده نادرست و کوتاه کردن سیم ها:

نصب کردن و همچنین استفاده نادرست و نامناسب از سیم ها و اتصالات با قطر های زیاد یا کم یکی دیگر از اشتباهات رایج در سیم کشی محسوب می شود. چرا که هر قسمتی از خانه با توجه به ولتاژ و برقی که می کشد قطر سیم مخصوصی نیاز دارد و بایستی در این امر بسیار مراقب بود چرا که در صورت استفاده از سیم نازک در قسمت مهمی که برق زیاد نیاز دارد ممکن است که سیم را آتش دهد و باعث آتش سوزی کل سیم کشی خانه می شود.

4_قرار دادن جعبه های برقی در اطراف مواد اشتعال زا:

این مورد نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در سیم کشی ها به حساب می آید اینکه جعبه فیوز را در اطراف مواد اشتعال زا قرار دهیم چرا که خطرات زیادی آن جعبه و محتویات داخل آن را تهدید می کند.

5_نصب اشتباه قطع کننده:

انتخاب و نصب اشتباه قطع کننده بسیار مهم است و می تواند احتمال آتش سوزی را در ساختمان تا چندین برابر افزایش دهد در حوزه سیم کشی سه نوع قطع کننده وجود دارد.

حالت عادی و معمولی برای وسایل سنگین و بزرگ قطع کننده های استاندارد استفاده می شوند.

نوع دیگری از قطع کننده ها به عنوان قطع کننده مدار خطای زمین برای محیط های کوچک و مرطوب مانند حمام و آشپزخانه استفاده می شوند.

نوع سوم قطع کننده مدار خطای جرقه برای استفاده از محیط های مسکونی و ساختمانی جزء بهترین گزینه ها به شمار می رود این نوع از قطع کننده به طور عالی و اصولی از آتش سوزی جلوگیری می کند.

6_عدم رعایت استاندارد های لازم:

در هر زمینه ای رعایت نکردن استاندارد های آن مقوله جزء اشتباهات بزرگ به حساب می آید که  این اشتباهات در سیم کشی روکار خیلی بیشتر اهمیت پیدا می کند به منظور کاهش خطرات و آسیب ها باید از سیم هایی با کیفیت و متریال استاندارد استفاده کرد که همین ها خود موجب افزایش مقاومت سیم کشی می شوند.

7_اجرا و نصب سیم کشی محل بدون بست و گیره:

باکس های فلزی بخاطر لبه های تیز و برنده ای که دارد می تواند باعث بریدگی و یا حتی قطع شدن جریان الکتریکی شود که برای حل این مشکل می توان از بست و گیره استفاده نمود.

8_استفاده از افراد مبتدی:

می توان بخشی عمده ای از اشبتاهات و موارد بالا را ناشی از متخصص نبودن سیم کش دانست. عملیات سیم کشی ساختمان باید توسط افراد حرفه ای و صلاحیت دار انجام گیرد تا از خطرات احتمالی محفوظ باشد. در امر سیم کشی ساختمان مهارت و تخصص و تجربه از شروط اصلی به حساب می آید.

شما سازندگان عزیز که به دنبال سیم کش برای تکمیل پروژه های ساختمانی خود هستید می توانید برای راحت تر پیدا کردن این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی سیم کشی، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه نما سیم کشی  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

( جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه  سیم کشی  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *