ایناش
ایناش

چرا نما برخی ساختمان ها ریزش می کند؟

چرا نما برخی ساختمان ها ریزش می کند؟ عوامل و موارد زیادی را می توان دردسته بندی ریزش نما قرار داد اما می توان برای جلوگیری از ریزش نما از پیچ یا رولپلاک استفاده کرد تا از این خطر جلوگیری کرد.

چرا نما برخی ساختمان ها ریزش می کند؟

عوامل موثر در ریزش سنگ نما:

همانطور که می دانید عوامل زیاد و مختلفی ممکن است در ریزش نما ساختمان نقش داشته باشند که از جمله این عوامل می توان به اشتباهات انسانی و عوامل طبیعی محیط اشاره داشت در ادامه به تعدادی از عوامل موثر در ریزش نما اشاره خواهیم داشت.

1_اسکوپ نکردن سنگ نما:

همانطور که می دانید مصالح ساختمانی فقط مقاومت فشاری دارند ولی نمی توانند مقاومت کششی را تامین کنند. بنابراین برای تامین مقاومت مورد نیاز نباید فقط به ملات سیمان تکیه کرد و همان را برای تامین مقاومت کافی دانست راه حل این موضوع پیچ و رولپلاک است یعنی به وسیله پیچ و رولپلاک باید سنگ ها را اسکوپ کنیم و در فاصله های 40 سانتی متری با دریل روی سنگ ها سوراخ ایجاد می کنیم و پیچ و رولپلاک ها را قرار می دهیم.

2_جذب رطوبت های  محیط  به وسیله مصالح:

بسیاری از مصالح این قابلیت را دارند که رطوبت را به خود جذب کنند از جمله این مصالح می توان به گچ اشاره کرد. اگر عملیات نماکاری ساختمان با دقت انجام نشود و در ملات به کار رفته در نما آب نفوذ کند این نفوذ آب بعد از مدتی خود را نشان می دهد و ترک های متعددی در ملات به وجود می آید. این مورد زمانی مشکل ساز می شود که نما کاری در فصل زمستان انجام شود و باعث جمع و نفوذ آب در ملات شود.

3_استفاده از نخاله:

درست کردن ملات برای پشت سنگ امری پر زحمت و مشکل است و برخی از افراد بخاطر راحتی و سهولت کار خود به جای ملات از نخاله های ساختمانی استفاده می کنند که این امر به وضوح باعث افت مقاومت نما می شود و نما ساختمان مقاومتی که باید با ملات داشته باشد را نخواهد داشت.

4_عدم نگهداری ملات:

ملات جزء مصالحی است که پس از درست کردن باید مدتی نگهداری شود تا مقاومت کافی و لازم را بدست آورد. یکی از علل ریزش نما نیز می تواند همین عدم نگهداری باشد که در مرور زمان شاهد شل شدن سنگ ها خواهیم بود.

5_ناشاقول بودن سطح زیر سنگ:

زمانی که سطح زیر سنگ نما ناهموار باشد یا به اصطلاح ناشاقول باشد ملاتی که زیر نما به کار می رود در تمامی قسمت ها یکسان نخواهد بود و در هنگام بروز یکی از عوامل طبیعی مانند زلزله یا طوفان امکان ریزش نما وجود خواهد داشت.

6_استفاده از پودر سیمان:

پودر سیمان خاصیت خشکی دارد و استفاده از پودر سیمان در ملات باعث خشک شدن ملات می شود و رطوبت طبیعی ملات را از آن می گیرد و همین نیز می تواند یکی از علل ریزش باشد.

7_خیس نکردن سنگ نما:

همانطور که می دانید ملات ها به خودی خود مقداری رطوبت دارد و بهتر است قبل از زدن ملات و به کار بردن سنگ در نما مقداری سنگ را خیس نمایید که رطوبت ملات را به خود جذب نکند در غیر این صورت سنگ رطوبت ملات را به خود جذب می کند و مجددا ملات خشک می شود و می تواند باعث ریزش شود.

8_استفاده از خاک سنگ:

یکی دیگر از مواردی که در نما ترکیب می کنند و باعث کاهش مقاومت ساختمان می شود خاک سنگ است.

9_زلزله:

زلزله یکی از عوامل طبیعی است که نه می توان آن را پیش بینی کرد و نه جلوی آن را گرفت و اگر نماکار ساختمان اصولی و درست  کار نکند با وقوع یک زلزله شدید نما ساختمان ریزش می کند و اتفاقات ناگواری را بر جای می گذارد.

شما سازندگان عزیز برای به اتمام رساندن پروژه های ساختمانی خود مسلما به نما کار نیاز دارید. شما می توانید برای دسترسی راحت و ارتباط با این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه نمایید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی سنگ کار و نما کار ، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه نما ساختمان  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

( جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه  نما ساختمان  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *