ایناش
ایناش
از کابینت های ضد آب چه می دانید؟

از کابینت های ضد آب چه می دانید؟

از کابینت های ضد آب چه می دانید؟ کابینت ضد آب به نوع خاصی از کابینت گفته می شود که طراحی آنها با استفاده از متریال مقاوم در برابر رطوبت انجام می گیرد.

در تولید کابینت ضد آب معمولا مانند سایر کابینت ها از متریال چوب و ام دی اف استفاده می کنیم اما آن چیزی که کابینت را ضد آب می کند نوع روکشی است که برای محافظت از مغزی چوبی استفاده می شود.

از کابینت های ضد آب چه می دانید؟

چرا باید از کابینت ضدآب استفاده کنیم؟

جواب این سوال در ساختار ذاتی چوب و ام دی اف نهفته است. چوب یکی از مهمترین متریال در صنعت دکوراسیون و کابینت های آشپزخانه به حساب می آید اما همانطور که می دانید این متریال در برابر نم و رطوبت توان و استحکام کافی ندارند و به سرعت آسیب می بینند.

برای جلوگیری از این مشکل لازم است روکشی کاربردی و مستحکم برای محافظت از بافت چوب استفاده شود.

انواع کابینت ضد آب به چند دسته تقسیم می شوند؟

1_کابینت ضد آب پی وی سی:

پی وی سی نوعی پلاستیک است که با ورق های نسبتا ضخیم می توان بخشی از کابینت آشپزخانه یا تمام آن را طراحی و تولید کرد.

به طور معمول در ساخت کابینت، این متریال را در ساخت بدنه کابینت در اطراف سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد چرا که این ماده ضد آب است و این قابلیت را دارد تا مشکلات ناشی از رطوبت را در آشپزخانه ها رفع کند.

بنابراین در هر مکانی که نیاز باشد تا از دکوری استفاده کنیم که در برابر رطوبت مقاوم است می توان از متریال پی وی سی استفاده کرد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که ورق های پی وی سی گرید های مختلفی دارند و معمولا از خارج کشور وارد می شوند انتخاب ورق مناسب و درجه یک تاثیر زیادی در کیفیت نهایی خواهد داشت.

2_کابینت ضد آب ام دی اف:

همانطور که گفتیم چوب یا ام دی اف در ساخت انواع و اقسام کابینت مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور می توان با استفاده از روش هایی این نوع از کابینت ها را ضد آب نمود و پس از آن مورد استفاده قرار داد.

در صورت انتخاب کابینت نئو کلاسیک که با ام دی اف خام ساخته می شوند مانند کار های چوبی باید حتما از رنگ برای پوشش کابینت استفاده شود.

3_کابینت های ضد آب چوبی:

روش های زیادی برای مقاوم کردن کابینت های چوبی در برابر رطوبت و آب وجود دارد از جمله استفاده از رنگ های ضد آب است.

با به کار گیری این رنگ ها در کابینت ها هم می توان از کابینت ها در برابر آب و رطوبت محافظت کرد و هم با استفاده از رنگ های مختلف به عنوان تزئین این محصولات استفاده کرد و با استفاده از آن به زیبایی آشپزخانه اضافه کرد.

استفاده از کابینت های ضد آب در چه فضاهایی کاربردی است؟

همانطور که می دانید انواع کابینت ها  در آشپزخانه ها،منازل و دفاتر کار مورد استفاده قرار می گیرد  همچنین در این فضاها ممکن است آب و رطوبت روی سطح کابینت ها بریزد به ویژه کابینت هایی که در زیر سینک ظرفشویی قرار دارند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

نفوذ آب به چوب یا ام دی اف موجب تبله شدن و برآمدگی این متریال می شود تا با گذشت زمان کابینت پوسته پوسته می شود و از عمر آن کاسته می شود بنابراین در چنین فضاهایی لازم است که از کابینت های ضد آب بهره برد.

مزایا کابینت ضد آب:

کابینت های ضد آب مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب محیط آشپزخانه دارند و همین عامل باعث می شود تا به راحتی و در زمان کوتاه ازبین نروند.

با به کارگیری این محصولات باکتری و قارچ نمی تواند در میان کابینت ها رشد کنند و تکثیر داشته باشند.

همچنین با استفاده از این کابینت ها اصول بهداشتی بیشتر از قبل رعایت می شود.

معایب کابینت ضد آب:

یکی از معایب اصلی این کابینت ها هزینه آنهاست. در حقیقت می توان این گونه گفت که قیمت کابینت های چوبی در مقایسه با کابینت های معمولی بیشتر است که این افزایش قیمت به دلیل کارایی بیشتر و بهتر این محصولات است.

شما عزیزان که به دنبال انواع کابینت های مدرن و زیبا برای به کارگیری در محل کار یا منزل خود هستید می توانید برای دسترسی راحت تر و بدون درد سر به انواع کابینت و کابینت کار حرفه ای به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کابینت، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه کابینت فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

( جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه کابینت  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *