ایناش
ایناش
جوشکاری در صنعت ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند؟

جوشکاری در صنعت ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند؟

جوشکاری در صنعت ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند؟ جوشکاری یکی از روش های اتصال قطعات فلزی به کمک فشار، حرارت و یا ترکیبی از فشار و حرارت می باشد.

از جمله الزامات فرآیند جوشکاری منبع ایجاد گرما یا فشار، فلز پایه و فلز پر کننده می باشد که با توجه به این الزامات روش های مختلفی برای جوشکاری در صنعت ساختمان وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

جوشکاری در صنعت ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند؟
جوشکاری در صنعت ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند؟

فرآیند جوشکاری از نظر روش انجام به سه دسته تقسیم بندی می شود:

1_جوشکاری دستی

2_جوشکاری نیمه خودکار

3_جوشکاری خودکار

و همچنین جوشکاری از نظر نوع جریان به دو دسته تقسیم بندی می شود:

1_جوشکاری با جریان مستقیم

2_جوشکاری با جریان متناوب

از بین روش های بالا جوشکاری دستی یکی از متداول ترین روش های جوشکاری در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود و جوش قوس الکتریکی یکی از انواع رایج جوشکاری دستی می باشد.

در هنگام جوشکاری ممکن است در مقطع مورد نظر ترک هایی به وجود آید. که برای جلوگیری از وقوع  ترک رعایت موارد زیر الزامی است:

1_انتخاب دستورالعمل و راهنمای جوشکاری مناسب

2_ کاهش گیر داری درز با تعبیه فاصله مناسب بین دو لبه اتصال

3_استفاده از مصالح جوش با درصد کم هیدروژن

4_کنترل سرعت انجماد با استفاده از کاهش جریان الکتریکی، کاهش سرعت جوشکاری

روش فورجینگ برای جوشکاری میلگردها:

جوش خمیری که با نام فورجینگ نیز شناخته می شود معمولا در صنعت ساختمان برای جوش دادن میلگرد ها مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که دو سر میلگرد هرکدام به یک قطب از مواد متصل شده و به یکدیگر نزدیک می شوند با این نزدیک شدن و برقراری قوس الکتریکی بین دو میلگرد موجود دو سر میلگرد به درجه خمیری می رسند و همزمان با این عمل دو سر میلگرد به هم فشار داده می شوند که سبب امتزاج آنها می شود.

انواع اتصالات جوشی:

نوع اتصال  جوش عبارت است از وضعیت قرار گیری قطعات فلز پایه در اتصال لب به لب ،اتصال روی هم،اتصال سپری، اتصال گونیا و اتصال پیشانی تقسیم بندی می شوند.

انواع جوش در صنعت ساختمان:

انواع جوش شامل موارد زیر می شود:

_جوش شیاری

_جوش گوشه

_جوش کام

_جوش انگشتانه

که در میان انواع جوش های بالا جوش گوشه و جوش شیاری از رایج ترین جوشکاری ها در صنعت ساختمان محسوب می شود.

ترک خوردگی جوش یکی از عواملی است که نباید از آن گذشت و چشم پوشی کرد.

انواع ترک ها در صنعت جوشکاری عبارتند از:

_ترک در نوار جوش

_ترک در جوش در هنگام بهره برداری

_ترک در نقطه ای از فلز پایه که در اثر دمای جوش و تغییر حالت متالورژیکی فلز پایه به وجود می آید که به آن تفتیده می گویند.

شما سازندگان عزیز که به دنبال جوشکار برای پیش بردن پروژه هایتان هستید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش به راحتی به این افراد دسترسی داشته باشید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی جوشکاری ، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه جوشکاری  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

( جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه جوشکاری  فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *