ایناش

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

وبلاگ

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 134 بازدید
ایناش
انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های  دکوراسیون داخلی، اولین قدم برای شروع طراحی داخلی اطلاعاتی درباره انواع مختلف سبک های دکوراسیون است چرا که سبک های مختلفی مانند مدرن،مینیمال،صنعتی و….تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

1_سبک دکوراسیون مدرن:

مدرن یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط منظم و صاف،پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفته می شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه ی  المان های منزل از جمله مبلمان مشاهده می شود.

2_سبک دکوراسیون امروزی:

سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی دو نوع سبک متفاوت هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است از طرفی سبک امروزی یا معاصرانعطاف پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد.

3_سبک دکوراسیون مینیمال:

سبک مینیمال یکی از سبک های پر طرفدار در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است این نوع سبک تقریبا همانند سبک مدرن و از آن ساده تر است.در سبک مینیمالیست معمولا پالت رنگی استفاده شده خنثی می باشد و هیچ یک از لوازم موجود زرق و برق بیش از حد ندارند در ضمن سفید یکی ازپرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون مینیمال است.

4_سبک دکوراسیون صنعتی:

سبک صنعتی همانطور که از نامش پیداست الهام گرفته از سبک های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن17و18میلادی اروپا است. در بسیاری از دکوراسیون های طراحی شده با این سبک شاهد عنصری هستیم که حس ناتمام بودن طرح را به ما القا                 می کند. برای مثال ممکن است در این سبک شاهد استفاده از چوب ویا آجر در ظاهر دکوراسیون باشیم.

5_سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم:

سبک مدرن دهه 90 میلادی درواقع بازگشتی به طرح های اواسط دهه دهه1900 میلادی است که حس نوستالژی را به فرد القا می کند. در این سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب می آید.

6_سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است در طراحی اسکاندیناوی مبلمان استفاده شده مانند یک اثر هنری نسبتا ساده هستند. از جمله ویژگی  های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی می توان به پالت تمام رنگی سفید و ترکیب عناصری مانند چوب،پلاستیک های روشن و استیل ،کفپوش های قطعه ای ،نورپردازی طبیعی و استفاده از لوازم جانبی کمتر اشاره کرد.

7_سبک دکوراسیون سنتی غربی:

در سبک سنتی شاهد المان های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعدادزیاد لوازم تزئینی هستیم و از جمله ویژگی های مطرح در خانه های طراحی شده به سبک سنتی،می توان به چوب های تیره،پالت رنگی پر رنگ ،تنوع بافت های استفاده شده در طراحی،مبلمان با پارچه های بافتنی یا مخمل مانند،ابریشمی و گلدوزی و استفاده از خطوط منحنی اشاره کرد.

8_سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه:

در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی، دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از منحصر به فرد ترین دکوراسیون ها است و فرش و گلیم ایرانی در آن حرف اول را می زند. هیچ دکوراسیون سنتی از خاورمیانه بودن این عناصر کامل نیست.پالت رنگ های کرم و تند،همراه با نقش های سنتی و اسلامی،اجزای مهم این سبک دکوراسیون هستند.

9_سبک دکوراسیون انتقالی:

سبک انتقالی یکی از سبک محبوب در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی به حساب  می آید چرا که این سبک را می توان پلی بین طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن دانست.سبکی که در واقع تعادلی بین سبک مدرن و سنتی به وجود می آورد. در سبک انتقالی ممکن است که ازمواد استفاده شده در سبک مدرن مانند استیل یا شیشه استفاده کرد و در کنار آنها از مبلمان مجلل با پارچه مخملی همانند سبک سنتی،نیز استفاده شود. در سبک دکوراسیون انتقالی از پالت های رنگی نسبتا خنثی برای ایجاد  حس آرامش استفاده می شود که در عین شیک و براق بودن فضای صمیمی و خودمانی را نیز به وجود می آورد.

10_سبک دکوراسیون سنتی شرق دور:

منظور از شرق دور سرزمین هایی مانند چین و ژاپن هستند. دکوراسیون سنتی این سرزمین ها بسیار ساده طراحی شده و این سادگی نمایانگر زندگی فروتنانه و به دور از تجملات مردمان این سرزمین ها است.میزها و صندلی های کوتاه و مربع شکل،تشک به جای تخت،درب ها و پنجره های کشویی و نقوش مینیاتوری ژاپنی همگی احساس نوستالژیک  فیلم های شرقی را تداعی می کنند.

سبک های خیلی زیادی با توجه به انواع سلیقه ها وجود دارد اما پیاده سازی درست این سبک ها باید توسط تیم های حرفه ای دکوراسیون داخلی انجام شود.

اگر شما هم به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود هستید می توانید با مراجعه به تیم های دکوراسیون داخلی،با انتخاب سبک مورد نظر وبا توجه به  بودجه ،طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان را به این افراد بسپارید.

یکی از سایت هایی که می تواند در امر پیدا کردن تیم دکوراسیون داخلی به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال تیم دکوراسیون داخلی هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی دکوراسیون داخلی  تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه  دکوراسیون داخلی فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *