ایناش

بررسی انواع نورپردازی

وبلاگ

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ 146 بازدید
ایناش

بررسی انواع نورپردازی

بررسی انواع نورپردازی در ساختمان که یکی از مهمترین بخش های طراحی هر ساختمانی است شما می توانید با نورپردازی مناسب به ساختمان خود هویت تازه ای ببخشید همچنین می توانید با انواع نورپردازی ساختمان زیبایی تمام ساختمان ها را اعم از مسکونی،تجاری و اداری چند برابر کرد.

تا چند سال گذشته نورپردازی تنها به ساختمان های تفریحی و تجاری محدود می شد اما خوشبختانه در چند سال اخیر استفاده از نورپردازی ساختمان،در تمامی ساختمان ها افزایش پیداکرده است.

بررسی انواع نورپردازی

نورپردازی ساختمان به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

_نورپردازی بیرونی

_نورپردازی داخلی

همچنین این نکته نیز قابل ذکر است که نورپردازی باید هدفمند باشد تا زیبایی را چند برابر کند.

1_نورپردازی بیرونی

نورپردازی بیرونی خود به دو دسته نورپردازی نما و نورپردازی فضای سبز یا محوطه(حیاط،پاسیو و روف گاردن) تقسیم می شوند.

نورپردازی نما:

در زمان تصمیم گیری و برنامه ریزی جهت انواع نورپردازی نمای ساختمان حتما به اهمیت هماهنگی رنگ متریال نما ساختمان و رنگ نور انتخاب شده دقت کنید.

عوامل مهمی در نورپردازی نمای ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد ازجمله:رنگ و شدت نور،مصرف انرژی و نحوه نورپردازی.

قبل از اجرای نورپردازی نما باید به نکات زیر توجه کنید:

_در نورپردازی نما نباید از رنگ های آزاردهنده استفاده کنید.

_نورپردازی ساختمان شما نباید موجب مزاحمت ساختمان های مجاورتان شود

_نورپردازی نما نباید به فضای داخلی خانه راه پیدا کند.

برای نورپردازی نمای ساختمان استفاده از  چه سبکی مناسب تر و بهتر است؟

انواع نورپردازی ساختمان در سبک های مختلفی قابل اجرا هستند با توجه به نوع و کاربری ساختمان می توان سبک نورپردازی نما را انتخاب کرد نورپردازی با تاکید برخصوصیات و المان های معماری،نورپردازی از داخل به بیرون ساختمان و نورپردازی یکدست ازجمله سبک های موجود می باشد.

نورپردازی فضای سبز(حیاط،پاسیو و روف گاردن):

شما با نورپردازی مناسب فضای سبز می توانید آرامش بیشتری را در آن فضا ایجاد کنید نشان دادن تمام زیبایی فضا در شب و اضافه کردن زیبایی به محیط  با استفاده از نور و سایه از جمله دلایل به کار گیری نورپردازی محیط می باشد.

برای نورپردازی محوطه حتما نیاز به هزینه های زیاد و استفاده از انواع لامپ نورپردازی مختلف و وسایل پیشرفته نورپردازی نیست شما خیلی ساده می توانید با استفاده از نورهای متحرک مانند چراغ های نورپردازی شارژری،شمع ،فانوس یا ریسه محوطه منزل خود را نورانی کنید.

2_نورپردازی داخلی:

یکی از نکات قابل توجه در طراحی داخلی ساختمان استفاده از نورپردازی است نورپردازی  ساختمان نقش کلیدی در طراحی داخلی  دارد.

چگونه بخش های مختلف خانه را نورپردازی کنیم؟

شما می توانید مناسب با کاربری هر قسمت از خانه (آشپزخانه،اتاق پذیرایی،اتاق خواب،سرویس بهداشتی) و سلیقه شخصی خودتان بخش های مختلف را نورپردازی کنید.

نورپردازی آشپزخانه:

آشپزخانه قلب خانه است و باید پرنورباشد لازم است در این فضا ازیک منبع نور  سقفی استفاده کنید برای نورپردازی مناسب در فضای آشپزخانه باید به قسمت هایی که بیشتر استفاده می شوند مانند کابینت های آشپزخانه،کشو و سینک های ظرفشویی بیشتر توجه کرد.

نورپردازی اتاق غذاخوری:

مناسب ترین گزینه برای این فضا استفاده از نور طبیعی است چراغ یا لوستر باید دقیقا بالای میز غذاخوری قرار داشته باشد تا سطح میز کاملا روشن شود.

نورپردازی اتاق پذیرایی:

برخلاف تصور موجود اتاق پذیرایی نباید زیاد روشن باشد زیرا روشنایی بیش از حد آرامش را از بین می برد نورپردازی مناسب بر روی میز پذیرایی باعث جلب توجه میهمانان و زیبایی بیشتر محیط می شود برای نورپردازی در سایر قسمت های اتاق پذیرایی بهتر است از نورهای غیرمستقیم استفاده کنید.

نورپردازی اتاق خواب:

اتاق خواب فضایی برای استراحت و خواب است و برای نورپردازی این فضا باید دقت بیشتری داشته باشید که نور این فضا تسکین دهنده و آرامش بخش باشد و در صورت استفاده از لوستر باید توجه کنید که نور، مستقیم به چشم تابیده نشود.

نورپردازی سرویس بهداشتی:

چراغ هایی که می تواند نورطبیعی کافی تولید کنند بهترین گزینه برای نورپردازی سرویس بهداشتی هستند لامپ هایی با نور سفید یا لامپ هایی که نوری شبیه نورخورشید دارند انتخاب مناسبی برای سرویس بهداشتی هستند.

شما سازنده گرامی می توانید برای زیباتر کردن و جلوه دادن به پروژه های خود از نورپردازی های مختلف استفاده کنید اما زیبایی آن با مصرف انرژی درست مستلزم یک برقکار حرفه ای می باشد که کار خود را بهترین شکل انجام دهد.

یکی از سایت هایی که می تواند در پیدا کردن برقکار به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال برقکار هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی برقکار تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه برقکاری فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه برقکاری فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی  اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *