ایناش

تفاوت های انواع کاشی و سرامیک

وبلاگ

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ 318 بازدید
ایناش
تفاوت های انواع کاشی و سرامیک

تفاوت های انواع کاشی و سرامیک

تفاوت های انواع کاشی و سرامیک،به طور معمول گویش کاشی و سرامیک اغلب جابجا تلفظ می شود اما تفاوت های زیادی نسبت به هم دارند.

تفاوت های انواع کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک:

درعصر حاضر کارخانه های زیادی در حوزه تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارند و این صنعت را با تحول بزرگی روبه رو کرده اند با پیشرفت تکنولوژی و اعمال ایده های خلاقانه امروزه کاشی و سرامیک ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند و بنابر سلیقه در انواع دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی صحبت از کاشی و سرامیک می شود اکثر ما تمایل داریم تفاوت این دو مصالح کاربردی را بدانیم.

اگربخواهیم به تفاوت کاشی و سرامیک اشاره کنیم در ابتدا باید ساختار آنها را مورد بررسی قراردهیم کاشی از دو قسمت قطعه سفالی و لعاب تشکیل شده است که قطعه سفالی د رحکم استخوان بندی کاشی و لعاب آن به عنوان روکش است.

اگر لعاب روی کاشی از جنس سرامیک باشد به آن سرامیک می گویند. تفاوت دیگر کاشی و سرامیک در میزان مقاومت آنهاست کاشی به دلیل ظرافت و وزن سبک برای پوشش دیوار و سرامیک به دلیل وزن سنگین تر و مقاومت بالاتر به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین کاشی استحکام بالایی در برابر تغییرات دمایی و فشار ندارند ،به همین دلیل از آن در محیط های بسته و دیوار های خشک استفاده می کنند.

در نقطه مقابل مقاومت  سرامیک دربرابر گرما،سرما و فشار بالاتر از کاشی است اما تنها سرامیک های پرسلان قابل استفاده در محیط های باز هستند .کاشی ها آب را بیشتر از سرامیک جذب می کنند به همین علت از آنها به عنوان دیوارپوش استفاده می شود اما سرامیک هم به عنوان دیوارپوش و هم به عنوان کفپوش کاربرد دارند.

ازجمله ویژگی های کاشی:

_کاشی ها قابل شستشو هستند بنابراین از لحاظ بهداشتی کاملا ایده آل هستند.

_دوام و طول عمر کاشی بالا می باشد.

_کاشی ها ضد حریق هستند.

_مقاومت این دیوار پوش در برابر خورشید بالاست و دچار تغییررنگ نمی شوند.

از جمله معایب کاشی:

_کاشی ها شکننده هستند و در هنگام نصب آنها بر روی دیوار بایستی باید دقت لازم صورت گیرد.

_این مصالح از لحاظ کیفیت درجه بندی شده اند و در درجه های یک و دو وسه ساخته می شوند.

_قبل از نصب  کاشی لایه زیرین آن باید عایق بندی شود زیرا آب می تواند از درزهای بین آن نفوذ کند.

نکات مهم در خرید کاشی:

امروزه کاشی هایی که در بازار هستند در سه درجه3،2،1 به فروش می رسند البته درجه های 5،4 نیز وجود دارد اما از نظر کیفیت بسیار پایین هستند در هنگام خرید کاشی اعم از کاشی لعاب دار و کاشی بدون لعاب مواردی مانند وجودخال،رنگ پریدگی،فرورفتگی،ترک های مویی و معایب زیرلعاب مورد بررسی قرار گیرند.

کاشی هایی که میزان جذب آب آنها از0.6 کمتر است کاشی سرامیک نامیده می شود مقاومت مکانیکی و شیمیایی کاشی سرامیک بالاست آنها طبق روش تولید و میزان جذب آب دسته بندی می شوند.

درخریدکاشی های سرامیکی علاوه بر طرح و رنگ باید به کارکرد آنها که بر روی برچسب روی جعبه نوشته شده توجه کرد این کارکرد ها و ویژگی ها به صورت کد می باشد و براساس آنها می توانید کاشی سرامیک مناسب کار خود را انتخاب و در هزینه ها صرفه جویی کنید در هنگام خریدکاشی باید  برچسب های روی جعبه کاشی را به دقت بخوانید.این برچسب ها در انواع زیر طبقه بندی شده اند:

درجه:

با کیفیت ترین کاشی،کاشی درجه یک است کاشی درجه دو نسبت به کاشی درجه یک قیمت پایین تر دارد و این کاشی ها برای پوشش کف مناسب هستند اما کاشی درجه سه نسبت به یک و دو استحکام کمتری دارد به همین دلیل از آن به عنوان دیوارپوش استفاده می شود.

ضریب اصطکاک:

ضریب اصطکاک مقاومت کاشی را دربرابر لیزخوردن مشخص می کند برای مکان های مسکونی بیشتر از 0.5 درصد و برای مکان های تجاری باید بیشتر از 0.6 باشد.

مقاومت در برابر سرما:

این درجه بندی میزان تحمل کاشی را دربرابر سرمای بیرون نشان می دهد البته اگر می خواهید از کاشی در داخل ساختمان استفاده کنید این موضوع ضرورتی ندارد.

مزایا و معایب سرامیک:

از جمله مزایای سرامیک می توان به مقاومت بالا در برابر سایر کفپوش ها نام برد  سرامیک در برابر رطوبت تا حد زیادی نفوذناپذیراست از این رو استفاده از کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی به عنوان کفپوش می تواند گزینه مناسبی باشد.

ازجمله معایب سرامیک می توان به این موضوع اشاره کرد که سطح سرامیک سرد است و استفاده از آن در مناطق سردسیر چندان توضیه نمی شود و همچنین نصب آنها تا حدودی زمان بر بوده و برخی نمونه های آن از قیمت های بالایی برخوردار هستند.

اما نصب کاشی و سرامیک که بر طبق اصول باشد و مشکل ساز نباشد و ئچار ترک یا شکستگی نشود  باید توسط کاشی و سرامیک کار ها انجام گیرد.

یکی از سایت هایی که می تواند در امر پیدا کردن این افراد به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال کاشی و سرامیک کارهستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کاشی و سرامیک کار تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه کاشی و سرامیک فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه کاشی  و سرامیک فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *