ایناش

تفاوت های اپن و جزیره

وبلاگ

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ 416 بازدید
ایناش

تفاوت های اپن و جزیره

تفاوت های اپن و جزیره، بارزترین و متمایز ترین ویژگی آشپزخانه جزیره ای نسبت به سایر طراحی های آشپزخانه به چیدمان کابینت های آن برمی گردد.

تفاوت های اپن و جزیره

تفاوت اپن و جزیره چیست؟

در گذشته که طراحی اپن مرسوم بوده برای قرار گیری اپن باید یک بخش آن به ستون نصب می شد و بخش دیگر به دیوار یا دو طرف آن به دیوار نصب می شد و قابلیت جابجایی نداشته و در یک جا ثابت بوده  و می توان در دو طرف آن صندلی گذاشت واستفاده کرد. اما در جزیره کاملا برعکس اپن است. به این صورت که کاملا می توان دور تا دور آن  چرخید و استفاده بهینه برد چرا که به هیچ دیوار یا ستونی متصل نیست.

اپن آشپزخانه چیست؟

با گسترش تعداد آپارتمان های کوچک جداسازی کامل آشپزخانه از محیط خانه موجب هدر رفت فضا می شد لذا جهت استفاده بهینه از فضا،  فرهنگ استفاده از اپن همه گیر شد. از مزایا اپن آشپزخانه می توان به زیبایی، دلباز شدن محیط خانه و استفاده بهینه از فضا اشاره کرد.

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره در واقع طراحی مدرن تر اپن آشپزخانه می باشد. در آشپزخانه کوچک استفاده از جزیره باعث یکپارچه شدن فضای آشپزخانه با سایر نقاط خانه می شود. اجرای جزیره معمولا پر هزینه تر از اپن می باشد. درواقع جزیره یک کانتر معلق بوده که هم شبیه میز نهارخوری بوده و هم طراحی شبیه کابینت دارد. میز جزیره را می توان در وسط آشپزخانه قرار داد به طوری که نقش مرکز ثقل آشپزخانه را داشته باشد. از جزیره می توان به عنوان میز نهار خوری استفاده کرد. حتی می توان روی آن سینک و یا اجاق گاز روی میزی را اجرا کرد.

به طور خلاصه تفاوت اپن و کانتر جزیره موارد زیراست:

_نماسازی در اپن از سمتی که به سوی سالن پذیرایی یا فضای بیرون آشپزخانه می باشد صورت می گیرد در حالی که جزیره بسته به طراحی از چند جهت نماسازی می شود.

_اپن معمولا دارای عمق کمتری  نسبت به جزیره می باشد.

_اپن آشپزخانه ثابت می باشد در حالی که جزیره آشپزخانه بسته به نوع طراحی می تواند به صورت متحرک اجرا شود.

کدام بهتر است اپن یا جزیره؟

با توجه به پیشرفت طراحی دکوراسیون داخلی می توان گفت به دلیل منعطف بودن جزیره نسبت به اپن،جزیره همه گیری بیشتری دارد. زیرا می توان آن را با توجه به نقشه ساختمان و اندازه آشپزخانه برای انواع کاربری ها طراحی کرد. ولی به طور کلی نکات زیر را در هنگام بازسازی آشپزخانه در نظر بگیرید.

_اگر آشپزخانه کوچکی به شکل U دارید بهتر است از هیچکدام استفاده نکنید.

_اگر آشپزخانه کوچک به صورت خطی دارید جزیره را به نوعی طراحی کنید که موجب یکپارچه سازی فضای خانه و  آشپزخانه شود. این کار باعث دلبازتر شدن خانه شما می شود.

_اگر آشپزخانه متوسط یا بزرگی دارید می توانید با طراحی جزیره در وسط آن از انواع مزایای جزیره بهره مند شوید.

شما سازندگان عزیز برای تکمیل پروژه های خود باید در تمامی واحد ها کابینت قرار دهید.شما می توانید برای راحت تر پیداکردن کابینت مورد نظر خود به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای کاهش هزینه حمل و نقل کابینت با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کابینت تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه کابینت فعالیت دارند را بیابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه کابینت فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *