ایناش

انواع نبشی و کاربرد آن

وبلاگ

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ 225 بازدید
ایناش
انواع نبشی و کاربرد آن

انواع نبشی و کاربرد آن

انواع نبشی و کاربرد آن ، از جمله پروفیل های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی را می توان نبشی آهنی نام برد همچنین مقاطع دیگری از جمله سپری، ناودانی و غیره وجود دارد که در ساختمان سازی به کار می روند.

انواع نبشی و کاربرد آن

نبشی چیست؟

قطعه فلزی که در سازه فلزی استفاده می شود و وظیفه اتصال دو قطعه فلزی را بر عهده دارد را نبشی می گویند. درواقع نبشی ها برای متصل کردن پل ها به ستون ها و صفحات به ستون ها مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این از نبشی برای ساخت خرپا نیز استفاده می شود.

نبشی های خرد شده از جمله نبشی هایی هستند که استفاده زیادی در آسانسور سازی دارند. این گونه از نبشی ها، نبشی لقمه نامیده می شوند.

انواع نبشی ها از نظر ظاهری:

نبشی ها  انواع مختلفی دارند و یکی از نبشی هایی که در هنگام خرید بسیار با آن مواجه می شوید، نبشی آهنی است این نوع نبشی در سازه های مختلفی استفاده می شود.

نبشی ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند به طور کلی نبشی ها را می توان به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم کرد.

نبشی بال مساوی:

بال های این نبشی ها هم اندازه بوده و بر یکدیگر عمود شده است از نظر شکل ظاهری این نوع نبشی شبیه V  یا L   می باشد.فرض کنید نبشی 50*50*5 داریم. دو پارامتر 50*50 اندازه دو بال نبشی و پارامتر 5 ضخامت نبشی را نشان می دهد. و اگر نبشی از دو بال  مساوی تشکیل شده باشد برای مثال L100 یعنی اندازه بال های نبشی بال مساوی دارای طول 100 میلی متر هستند.

نبشی اسپیرال:

نبشی اسپیرال از نظر ظاهر شبیه بال مساوی است که به دو روش فابریک و پرسی تولید می شود این نوع نبشی به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد بسیار کاربردی و دارای عمر بالایی است.

نبشی بال نامساوی:

بال این نوع نبشی ها برابر نیست، بلکه یکی از طول ها از دیگری بزرگتر است. به همین دلیل به این نوع نبشی،نبشی بال نامساوی می گویند و از نظر ظاهری شبیه L می باشند.

انواع نبشی از نظرتولید:

نبشی ها علاوه بر اینکه ممکن است از نظر ظاهر متفاوت باشند از لحاظ روش تولید نیز متفاوتند.نبشی ها به دو روش  پرسی و فابریک دسته بندی می شوند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

نبشی پرسی و فابریک:

برای تولید نبشی پرسی از ورق در حالی که تولید نبشی فابریک از شمش استفاده می کنند.

در تولید نبشی پرسی، از دستگاه رول فرمینگ به منظور پرس کردن ورق های فولادی که برش خورده اند استفاده می شود. از آنجایی که این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار است می تواند درطی زمان کوتاهی تعداد  زیادی از این نبشی ها را تولید کند.

این در حالی است که شمش های نبشی فابریک را وارد کوره حرارتی کرده و باعبور آن ها از قفسه های مخصوص مقطع آن ها کاهش یافته و به نبشی تبدیل می شوند.

نبشی کرنربید:

این نبشی به عنوان اجزای مهم در ساخت کناف ساختمان کاربرد دارد. همچنین این نوع نبشی در ستون، سقف کاذب، دیوارها و …. قابل استفاده می باشد. نبشی کرنربید از نظر ساخت و جنس دارای انواع مختلفی هستند،ازنظر جنس به گالوانیزه،کاغذی و پلیمر(پلاستیکی) و از نظر سازه به  نبشی کرنربید C  شکل، U شکل،کرنر تزار،سقفی، CD60 ، UD28 و L25  دسته بندی می شوند.

نبشی آلومینیومی:

همانطور که از نام آن پیداست نبشی آلومینیوم از فلز سبک آلومینیوم،به دو روش پرسی و فابریک تولید می شود از ویژگی های نبشی آلومینیوم می توان به حمل آسان به خاطر وزن کم،مقاوم در برابر خوردگی وپوسیدگی، قابلیت بازیافت مجدد و… اشاره کرد.

کاربرد نبشی:

نبشی کاربرد های متفاوتی دارد از جمله کاربرد های نبشی می توان به متصل کردن پل به ستون، ساختن ستون،ساختن خرپا، ساختن سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه و همچنین برای اتصالات نیمه گیردار و گیردار و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

شما سازندگان عزیز برای تکمیل پروژه های فولادی خود به انواع آهن آلات نیاز دارید.شما می توانید برای راحت تر پیداکردن آهن آلات مورد نظر خود اعم از تیرآهن،نبشی، تیرچه و قوطی و… به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای کاهش هزینه حمل و نقل آهن آلات پروژه با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی آهن آلات تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه  آهن آلات فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه آهن آلات فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *