ایناش
ایناش
آشنایی با ویژگی های چسب سنگ مرغوب

آشنایی با ویژگی های چسب سنگ مرغوب

آشنایی با ویژگی های  چسب سنگ مرغوب. همانطور که می دانید سابقه استفاده از سیمان زیاد است و برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از این موارد استفاده در صنعت ساختمان مربوط به اتصال سنگ وکاشی و… به دیوار ها و کف می باشد.سهولت استفاده و قیمت مناسب ملات موجب محبوبیت و ترویج آن در ساختمان سازی شده است.اما آیا تا به حال به این مورد فکر کرده اید که بر اثر سنگین بودن ملات سیمان چه بار اضافه ای به ساختمان تحمیل می کنید؟

آشنایی با ویژگی های چسب سنگ مرغوب

ویژگی های بهترین چسب سنگ چیست؟

1_قدرت چسبندگی بالا:

مهمترین عیب وضعف ملات قدرت چسبندگی پایین است. و به همین خاطر چسب خوب در  گام اول چسبی است که استحکام بالایی دراتصال سنگ داشته باشد و در واقع گیرایی بسیار بالایی داشته باشد.

2_قابل استفاده در قسمت های مختلف ساختمان:

یکی از نکات مهم که در انتخاب چسب سنگ که باید به آن توجه داشته باشید این است که قابل استفاده برای قسمت های مختلف ساختمان چه درمحیط بیرونی و چه در داخل باشد.زیرا برخی چسب ها تنها مناسب استفاده در فضای های داخلی هستند در صورتی که چسب سنگ هایی هستند که هم برای داخل استفاده می شوند و هم در فضای بیرونی مانند نمای ساختمان جوابگو هستند.

3_عدم ایجاد تغییر رنگ در سنگ:

یکی از مشکلاتی که در استفاده از ملات با آن روبرو هستیم. تغییر رنگ سنگ بعد از گذشت مدتی است. حال این مشکل علاوه بر ملات، پس از استفاده از برخی چسب ها در سنگ ممکن است رخ دهد. به همین خاطر هنگام استفاده از چسب سنگ توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

4_انعطاف پذیر:

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که لازمه یک چسب سنگ خوب است،دارا بودن خاصیت کششی و انعطاف پذیری است. این ویژگی هنگام وارد شدن نیروهای باد و لرزه به ساختمان بیشتر به چشم می آید.زیرا در این صورت سنگ می تواند در جای خودش کمی تکان بخورد اما از ساختمان جدا نشود. حال در استفاده از ملات از آنجا که ملات تنها مقاومت فشاری دارد و مقاومت کششی ندارد نیروی باد یا لرزه به سنگ وارد شده و از ساختمان جدا می شود.

5_مقاوم در برابر تغییر دما:

با توجه به اینکه یکی از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان می تواند نصب آن در فصول سرد یا خیلی گرم سال باشد. آن هم به علت منقبض شدن ملات و جدا شدن سنگ از ساختمان. به این ترتیب یک چسب سنگ خوب چسبی است که در برابر تغییرات دمای هوا نیز مقاوم بوده و تغییر حجم ندهد.

6_ مقاوم در برابر فشار:

این نکته علی الخصوص برای نصب سنگ در کف مهم می باشد. یک چسب سنگ خوب باید استحکام بالایی در برابر فشار وارده داشته باشد.

7_ضد حریق:

از نگاه کلی استفاده از مصالح ضد حریق در ساخت و ساز جهت کاهش خسارات ساختمان در مواقع آتش سوزی از اهمیت بالایی برخوردار است.حال یکی دیگر از ویژگی هایی که یک چسب سنگ خوب می تواند داشته باشد مقاومت آن در دمای بالا است.

8_ تضمین کیفیت:

به طور کلی مهمترین ویژگی یک چسب سنگ خوب که موجب اطمینان شما از خرید چسب سنگ می شود، دارا بودن ضمانت کیفیت آن است. تضمین کیفیت مادام العمر یک محصول می تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن محصول باشد.

شما سازندگان عزیز ممکن است برای تکمیل کردن پروژه های خود به چسب سنگ برای قسمت های مختلف نیاز داشته باشید.

همچنین شما می توانید برای راحت تر پیدا کردن چسب سنگ به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

شما عزیزان که در حوزه فروش سنگ فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات  خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *