ایناش

تفاوت پکیج و موتور خانه

وبلاگ

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 133 بازدید
ایناش
تفاوت پکیج و موتور خانه

تفاوت پکیج و موتور خانه

تفاوت پکیج و موتور خانه، پکیج و موتور خانه هر دو یک کار مشترک را در جهت گرمایش محیط انجام می دهند که با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

تفاوت پکیج و موتور خانه

پکیج چیست؟

به نوعی از سیستم گرمایشی گفته می شود که هدف آن گرمایش محیط شما به کمک سیستم های تبادل گرمایش می باشد. پکیج ها علاوه بر گرمایش محیط  یک کار مهم دیگر نیز انجام می دهند و این کار این است که آب گرم یک منزل مسکونی،تجاری و…. را تامین می کند.

موتورخانه چیست؟

در گذشته تا کنون موتور خانه ها بعد از بخاری ها یکی از پرطرفدارترین سیستم های گرمایشی بوده اند. موتور خانه به نوعی از سیستم های گرمایشی گفته می شود که به کمک سیستم های تبادل گرمایش محیط را گرم می کند. موتورخانه به اتاق یا انباری گفته می شود که از چند سیستم بزرگ الکترونیکی و مکانیکی جهت تامین آب گرم برای گرمایش محیط شما تشکیل شده است.

مزایا و معایب پکیج و موتور خانه:

مزایا پکیج:

_محیط کمی را اشغال می کند

_قابلیت تنظیم شدن دما به میزان دلخواه شما را دارد

_نصب و تعمیر آسان به دلیل در دسترس بودن

_کارکرد بدون سر و صدا و آرامی دارد

_صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل داشتن سنسور های احتراق

معایب پکیج:

_محیط داخلی منزل شما را اشغال می کند. با اینکه پکیج بزرگ نیست اما به هر حال بخشی از محیط را اشغال می کند.

_عمر کمتری در مقایسه با موتور خانه دارد

_ در متراژ های بالاتر از 300 متر جوابگو نیست یعنی اگر از پکیج در محیط هایی با متراژ بیش از 300 متر استفاده کنید باید از سیستم های گرمایشی دیگری هم جهت کمکی  آن استفاده کنید.

مزایا موتورخانه:

_ یکی از مهمترین مزیت های موتورخانه عمر طولانی آن می باشد پس از راه اندازی موتورخانه تا سال ها پس از آن نیاز به تعمیر یا تعویض تجهیزات نیست ولی سرویس باید انجام گیرد.

_یکی دیگر از مزایای موتور خانه این است که در محیط های بدون استفاده مانند زیرزمین،انباری و….. قابل نصب است و نیاز به اشغال محیط های مفید منزل شما ندارد.

_از دیگر مزایای موتورخانه ایمن بودن آن است چرا که خارج از محیط قرار دارد و در صورت بروز مشکل درون آن هیچ آسیبی به محیط مسکونی و افراد داخل محیط نمی رساند.

_دارای مخزن بزرگ است.

معایب موتورخانه:

_عدم استقلال و نبودن ترموستات درون آن باعث می شود تنظیمات دلخواه نداشته باشد.

_تنظیم نبودن مشعل موتورخانه

_رسوب گیری زیاد دیگ یا بویلر به دلیل وجود املاح معدنی زیاد درون آب

تفاوت پکیج با موتورخانه:

1_در اولین تفاوت باید بگوییم که موتورخانه محیط بیشتری را نسبت به پکیج اشغال می کند.

2_پکیج برای هر واحد مسکونی به صورت مستقل است ولی موتورخانه برای چند واحد استفاده می شود و قابلیت تنظیم دما ندارد که همین امر یکی دیگر از تفاوت های پکیج و موتورخانه است.

3_یکی دیگر از تفاوت های پکیج با موتورخانه صرف هزینه بالا برای خریداری، تعمیر و نصب موتورخانه است.

4_میزان سر و صدای پکیج نسبت به موتور خانه خیلی کمتر است و به همین دلیل است که موتورخانه خارج از منزل و پکیج درون منزل نصب می شود.

امروزه در اکثر واحد های مسکونی استفاده از موتور خانه ها منسوخ شده و پکیج ها جای خود را به آن داده اند چرا که هزینه های کمتری را در بر دارد.

شما که به دنبال پکیج های مرغوب و یا سرویس کار آن هستید می توانید به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین شما که به دنبال پکیج و سرویس کار آن هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی تاسیسات تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه فروش یا سرویس پکیج فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه پکیج فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *