ایناش

انواع پیچ و رولپلاک

وبلاگ

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ 310 بازدید
ایناش

انواع پیچ و رولپلاک

انواع پیچ و رولپلاک، اتصال قطعات به یکدیگر در منازل و کارگاه های صنعتی جزء موارد مهم ایجاد محصولات،نصب قاب عکس ، کابینت، ساعت و مواردی  از این قبیل می باشد.

انواع پیچ و رولپلاک

پیچ چیست؟

پیچ از دو قسمت کلگی و پایه استوانه ای تشکیل شده است به قسمت کلگی، سرپیچ یا گل پیچ می گویند که از لحاظ شکل ظاهری به مدل های مختلفی تقسیم می شود قسمت استوانه ای شکل که پایه پیچ است دارای شیار یا رزوه هایی می باشد که در چندین شکل وطرح متناسب با جنس قطعاتی که به یکدیگر متصل می شوند تولید می شود.

انواع پیچ:

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد پیچ ها در مدل های مختلفی متناسب با سختی و نرمی مواد، نیاز مصرف کننده و…. تولید می شود.

انواع پیچ ها به شرح زیر هستند:

1_پیچ چوب:

شکل ظاهری پیچ چوب به این صورت است که در گام های بلند تولید می شود یعنی فاصله بین رزوه ها زیاد است علاوه بر این پای پیچ به صورت نوک تیز و صاف ساخته می شود و تا نیمه رزوه شده است.

2_پیچ فلز:

پایه پیچ فلز به صورت تمام رزوه و با نوک تیز ساخته شده است و رزوه ها در فاصله کمتری از یکدیگر قرار دارند.

3_پیچ شش گوش:

این پیچ ها به دو صورت تمام رزوه ونیمه رزوه تولید می شود و برای باز و بسته کردن آن باید از آچار استفاده کرد.

4_پیچ چشمی:

این پیچ در قسمت کلگی دارای یک حلقه است و از آن جهت آویزان نمودن لوازم و وسایل مختلف استفاده می کنند. پیچ های چشمی به صورت تمام رزوه و نیمه رزوه وهمچنین در گام های مختلف تولید می شوند.

5_پیچ فیکس:

برای اتصال بدنه های یونیت قابل استفاده است و در دو سر خود دارای دو مهره می باشد و در طرح ها و سایز های مختلف تولید می شود.

6_پیج ام دی اف:

پیچ ام دی اف که به پیچ کابینتی معروف است برای اتصال و مونتاژ کابینت های آشپزخانه استفاده می شود پیچ ام دی اف تمام رزوه و نوک تیز است و از نکات ضروری هنگام استفاده از آن، این مورد است که قبل از بستن پیچ،  صفحه ام دی اف را سوراخ کنید تا احتمال ترکیدن صفحه کاهش یابد.

مزایا استفاده از پیج:

_پیچ به دلیل روکشی که روی فلزش  کشیده است در مقابل رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است و دچار زنگ زدگی نمی شود.

_باز و بسته نمودن پیچ نسبت به سایر روش های اتصالی راحت تر است.

_پیچ ها با توجه به نوع متریال قطعات در مدل ها ،اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند.

رولپلاک چیست؟

رولپلاک از جنس فیبر،فلز یا پلاستیک تولید می شود  و در حالتی که پیچ تحمل وزن قطعات را ندارد یا بدنه قطعات شکننده و متخلخل است برای جلوگیری از ترک خوردگی قطعه و دیوار استفاده می شود. لازم به ذکر است که به رولپلاک مته دیوار خور نیز می گویند.

انواع رولپلاک: رولپلاک از لحاظ جنس بدنه، کاربرد، رنگ و اندازه در مدل های مختلفی تولید می شوند که در این مقاله قصد داریم به تقسیم بندی انواع رولپلاک براساس کاربرد آنها بپردازیم:

1_رولپلاک ساده:

رولپلاک ساده بدون لبه و شاخک است و جزء پرکاربردترین رولپلاک ها محسوب می شود که به صورت دو یا چهاربر تولید می شوند.

2_رولپلاک پروانه ای:

این رولپلاک به صورت پلاستیکی و فلزی ساخته می شود . رولپلاک پروانه ای بر روی بدنه خود دارای دو بال است که هنگام بسته شدن دو بال یا پره رولپلاک در پشت نما گیر می کنند و بر جای خود فیکس می شوند.

3_ رولپلاک فیشر:

دلیل نام گذاری این مدل رولپلاک شرکت تولید کننده آن می باشد رولپلاک های فیشر از مرغوب ترین پلاستیک ها تولید می شوند و برای نصب آنها سوراخ های بزرگتری ایجاد می کنند. علاوه بر این، رولپلاک فیشر مناسب استفاده در دیوار های سیمانی، بتنی و سنگی است و پس از بستن پیچ حجم رولپلاک افزایش می یابد.

4_رولپلاک فلزی:

این مدل رولپلاک ها در نماهای  قطور و سنگین استفاده می شود و پس از نصب به دیوار نما به طور محکم می چسبند.

5_رولپلاک های HUD:

این نوع رولپلاک مناسب برای دیوار های قطور است و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و هنگام استفاده از دریل های هیلتی بهترین انتخاب می باشد.

6_رولپلاک لبه دار:

رولپلاک لبه دار از لحاظ شکل ظاهری شبیه رولپلاک ساده است با این تفاوت که  دارای لبه است  و پس از نصب پیچ لبه رولپلاک بر روی دیوار یا نما قرار می گیرد.

7_رولپلاک شاخک دار:

رولپلاک شاخک دار بر روی بدنه دارای شاخک هایی میباشند که در هنگام بستن پیچ، شاخک ها به دیواره داخلی محکم متصل می شوند.

همچنین شما که به دنبال پیج و رولپلاک هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی ابزارآلات  تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  فروش پیج و رولپلاک فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه ابزارآلات فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *