ایناش

دوغاب سیمان چیست؟

وبلاگ

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ 224 بازدید
ایناش

دوغاب سیمان چیست؟

دوغاب سیمان چیست؟ یکی از بادوام ترین مصالح فنداسیون در ساخت سازه ها در جهان دوغاب سیمان می باشد که از زمان باستان تا به امروز استفاده می شود. دوغاب سیمان که به دوغاب بتن نیز معروف می باشد مخلوطی روان با چگالی ویژه است.دوغاب سیمان باتوجه به کاربرد افزودنی به آن اضافه می شود.

دوغاب سیمان مناسب به منظور مقابله با پدیده نفوذ گاز در میادین گازی:

آشنایی با انواع دوغاب:

_دوغاب سیمان سفید:از پودر خاک همراه با سیمان سفید تشکیل می شود.

_دوغاب رنگی با پودر رنگ:علاوه بر پودر خاک و سیمان سفید از پودر رنگ خشک نیز استفاده می شود.

_دوغاب رنگی با اکریلیک: در انتها که کار خشک شد، اکریلیک را با آب رقیق می کنند و سپس با قلمو روی کار می کشند.

_دوغاب طوسی یا خاکستری: این دوغاب از پودر خاک به همراه سیمان سیاه تشکیل می شود.

_دوغاب سیمان سیاه: این دوغاب از پودر خاک سنگ، سیمان سیاه و اکریلیک مشکی تشکیل می شود.

کاربرد دوغاب در آب بندی تونل ها:

به منظور جلوگیری از تبعات منفی نفوذ آب زیر زمینی به سازه های مهم و در عین حال پرهزینه مانند تونل ها و سدها انجام عملیات تزریق آب بند به عنوان راهکاری ارزان و موثر با هدف ایجاد یک ناحیه نفوذ ناپذیر و در نتیجه جلوگیری از نفوذ آب همواره مورد توجه است. از مهمترین پایه های موفقیت یک پروژه تزریق انتخاب دوغاب با خصوصیات مطلوب است. مصالحی که در کارگاه قطار شهری جهت تهیه دوغاب استفاده می شود شامل سنگدانه،سیمان پرتلند نوع II،بتونیت و آب است.انتخاب دوغاب مناسب جهت انجام عملیات تزریق به پارامتر هایی چون اهداف تزریق،مشخصات محیطی که تزریق در آن صورت می گیرد، خصوصیات حمل و جابجایی دوغاب و…. بستگی دارد. همچنین یکی از عمده ترین پارامترها جهت انتخاب مواد برای تهیه دوغاب دردسترس بودن آن مواد یا مسائل اقتصادی است.

دوغاب سیمان مناسب به منظور مقابله با پدیده نفوذ گاز در میادین گازی:

در عملیات حفاری یک چاه نفت یا گاز لازم است حفره ایجاد شده توسط مته لوله گذاری و سیمان کاری شود. دوغاب سیمان بعد از بسته شدن مثل یک غلاف محکم لوله ها را در بر می گیرد و عدم توفیق در عملیات سیمان کاری تاثیر زیادی بر موفقیت حفاری،عمرچاه،مقدار تولید و مدت بهره دهی چاه تاثیر می گذارد. از مهمترین اهداف عملیات سیمان کاری می توان از حفاظت و نگهداری لوله ها و تفکیک لایه های تولیدی نام برد. با توجه به اینکه دوغاب مورد نیاز در سیمانکاری لوله های آستری چاه ها به طور عمده دوغاب سبک وزن است. بر اساس بررسی های کیفی حاصل از فرمولاسیون دوغاب سیمان لوله های آستری برخی از چاه ها،علت مهاجرت گاز، نا مناسب بودن دوغاب طراحی شده بوده است.

همچنین دوغاب سیمان در ساختمان سازی نیز کاربرد دارد که با پودر خاک و سیمان تشکیل می شود.

شما سازندگان عزیز می توانید برای تامین مصالح پروژه های ساختمانی خود به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین شما که به دنبال مصالح ساختمانی هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی مصالح ساختمانی تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  فروش مصالح ساختمانی فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *