ایناش

مزایا و معایب سنگ گرانیت

وبلاگ

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ 191 بازدید
ایناش
مزایا و معایب سنگ گرانیت

مزایا و معایب سنگ گرانیت

مزایا و معایب سنگ گرانیت، سنگ گرانیت بهترین نمونه از سنگ بسیار سخت و مقاوم است که از قابلیت صیقل پذیری بالایی نیز برخوردار است. سنگ گرانیت در رنگ های مختلف یافت می شود و همین تنوع در رنگ باعث شده تا طراحان و سازندگان از این سنگ مرغوب به وفور در ساختمان سازی استفاده کنند.

مزایا و معایب سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت:

گرانیت نسبت به تمام سنگ های آهکی مقاوم تر و از استحکام بالاتری برخوردار می باشد و به همین دلیل بیشتر برای استفاده در مکان هایی که پرتردد هستند مانند سنگ فرش های خیابان و  ساختمان های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد این نکته را نیز باید بدانیم که سنگ گرانیت یکی از بهترین انواع سنگ مشاعات است و برای استفاده از فضای داخلی ،از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

_کانتر های آشپزخانه

_پله های ساختمان

_سنگ فرش واحد ها

_دکوراسیون داخلی

مزایا و معایب سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت یک نوع سنگ ساختمانی است که به دلیل بافت و ساختاری که دارد از ویژگی و مزایای زیادی برخوردار است و همین ویژگی و مزایا آن را به سنگ پر کاربرد ساختمانی تبدیل کرده است.

مزایا سنگ گرانیت:

_تنوع طرح و رنگ گرانیت:

سنگ گرانیت دارای تنوع بالایی از طرح و رنگ و بافت است. و همین امر سبب شده تا از این متریال ساختمانی جهت زیبا سازی ساختمان استفاده کنند. گرانیت بدون نیاز به طراحی، خود دارای زیبایی منحصر به فردی است و رنگ های متنوعی که دارد انتخاب را برای هر شخص ساده تر می کند.

_قیمت بسیار مناسب سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت در کنار ویژگی و مزایای بسیاری که دارد نسبت به سایر نمونه سنگ های ساختمانی از قیمت مناسب تری برخوردار است.علت این قیمت مناسب این است که معادن و منابع این سنگ در کشور به وفور یافت می شود.

_دوام و طول عمر بالا:

گرانیت نمونه ای از سنگ ساختمانی است که بدون تغییر در ساختار و رنگ خود می تواند در طولانی  مدت کارایی داشته باشد. در استفاده از این متریال کافی است که پس از استخراج آن را برش داده و پس از طی کردن مراحل تولید مورد استفاده قرار داد.

_مقاومت در برابر حرارت:

استحکام این سنگ در برابر حرارت بالا فوق العاده است از این رو از این سنگ برای کانتر آشپزخانه استفاده می کنند زیرا این سنگ در مقابل حرارت مقاوم بوده ومی توان بدون هیچ نگهداری و نگرانی ظروف داغ را بر روی آن قرار داد.

_مقاومت در برابر نفوذ آب:

سنگ گرانیت سنگی متراکم است این سنگ غیر متخلخل بوده و در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به همین دلیل از این  سنگ برای ساخت سینک روشویی،سینک آشپزخانه، کانتر و کفپوش استفاده می کنند.

_مقاومت در برابر خراش ساییدگی و خوردگی:

سنگ گرانیت در برابر خوردگی بسیار مستحکم است و به همین خاطر اگر روی آن مواد شیمیایی ریخته شود دچار آسیبی نخواهدشد.همچنین دربرابر خط وخش و ساییدگی بسیار مقاوم است این مزیت باعث شده تا گرانیت مناسب ترین انتخاب برای پله و راه پله باشد تا در رفت  و آمد زیاد دچار ساییدگی نشود.

_همخوانی با سایر مصالح ساختمانی:

یکی از بارزترین مزایای سنگ گرانیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. با توجه به این مزیت می توان آن را مکملی برای ساخت در نظر گرفت.

_دوستدار محیط زیست:

گرانیت ماده ای است که خود از منابع موجود در طبیعت استخراج می گردد. از این رو برخلاف سایر مصالح ساختمانی نیاز به هزینه و وقت بسیار برای تولید و ساخت آن وجود ندارد. این سنگ یک ماده با دوام و تجدید پذیر است و حتی سال ها پس از استفاده می توان آن را بازیافت کرد.

معایب سنگ گرانیت:

معایبی که برای گرانیت وجود دارد بسیار کمتر از مزایای آن است. یکی از معایب وزن بالای این سنگ است که باعث می شود بار مرده به ساختمان وارد شود.این سنگ عایق صوتی و حرارتی نیست و این موضوع می تواند موجب هدر رفت انرژی در ساختمان شود. سنگ گرانیت به دلیل تراکم بالا چسبندگی خوبی به ملات ندارد به همین خاطر به تازگی استفاده از این سنگ برای نمای ساختمان توصیه نمی شود زیرا به علت وزن بالا و عدم چسبندگی احتمال سقوط در آن وجود دارد.

شما سازندگان گرامی برای تکمیل کردن پروژه های ساختمانی خود به یکی از انواع سنگ ها نیاز دارید که شما این سنگ ها را با توجه طراحی ساختمان انتخاب می کنید و همچنین می توانید برای راحت پیدا کردن سنگ مورد نظرتان به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین شما که به دنبال سنگ هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی مصالح ساختمانی تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه سنگ فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه سنگ فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *