ایناش

مزایا و معایب کابینت فلزی

وبلاگ

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ 570 بازدید
ایناش
کابنیت های فلزی دارای انواع مختلفی هستند:

مزایا و معایب کابینت فلزی

مزایا و معایب کابینت فلزی، امروزه با ورود کابینت های جدید نظیر چوب،های گلس و ام دی اف کابینت های فلزی کنار رفته و اکثرا افراد از کابینت های امروزی برای خانه خود استفاده می کنند.

کابنیت های فلزی دارای انواع مختلفی هستند:

کابنیت های فلزی دارای انواع مختلفی هستند:

_کابینت فلزی با ورق سیاه یا فولاد خام

_کابینت فلزی گالوانیزه

_کابینت فلزی استیل

کابینت فلزی با ورق گالوانیزه و ورق سیاه:

این نوع کابنیت در گذشته بسیار پرکاربرد بوده اند اما امروزه زیاد مورد توجه نیستند. اما کابینت استیل به دلیل مزایایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس بدنه و درب در کابینت های فلزی چیست؟

یونیت درب ها و کابینت از جنس فلز هستند و جوش ها با جوش نقطه ای کارپید و لحیم انجام می شود لولا و کشوها در کابینت فلزی از جنس فلز می باشند.

در کابینت های فلزی گالوانیزه، جنس درب و یونیت ها ورق گالوانیزه می باشد.

گاهی اوقات کابینت های فلزی را به دلیل بازسازی و تعمیر و همچنین برای زیاد کردن استحکام آنها، کابینت های فلزی با درب ام دی اف درست می کنند.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق های گالوانیزه ورق های فولادی می باشند که با فلزی روی پوشیده شده اند. ورق های فولادی و آهنی در مقابل زنگ زدن و خوردگی مقاوم نمی باشند و هنگامی که در محیط های مرطوب قرار بگیرند زنگ می زنند. پوشش این ورق ها با فلز روی برای این است که از زنگ زدن و خوردگی آنها جلوگیری شود.

ورق های آهن سیاه:

ورق های آهن سیاه ورق هایی می باشند که مسطح هستند و به راحتی می توان آن را صیقل داد. و به ورق های سیاه  نورد گرم هم می گویند.

رنگ آمیزی کردن کابینت های فلزی:

رنگ آمیزی کردن کابینت های فلزی با وسیله ای به نام پیسوله انجام می شود گاهی از رنگ های استاتیک استفاده می شود. برای رنگ آمیزی درب های نیز از رنگ کوره ای استفاده می کنند چرا که رنگ های معمولی برای ورق های گالوانیزه خوب اجرا نمی شود.

رنگ استاتیک چیست؟

روش خاصی برای رنگ کردن فلز ها و مواد رسانا  به کار برده می شود که به آن رنگ استاتیک گفته می شود. رنگ آمیزی کردن با رنگ استاتیک به روش های مختلفی روی کابینت فلزی انجام می شود. به این صورت که روی قطعه، جریان الکتریسیته را وصل می کنند و آن را در داخل استخری از رنگ می گذارند و بعد از آنکه از استخر بیرون آوردند آن را به طور کامل رنگ می کنند. همچنین مقاومت رنگ استاتیک در برابر ضربه و زنگ زدن و خوردگی زیاد می باشد.

رنگ کوره ای چیست؟

رنگ هایی که درون کوره ها قرار می گیرند و پخته می شوند رنگ کوره ای گفته می شود. و رنگ کوره ای به دو شکل مایع و پودری قرار دارد. برای رنگ آمیزی کردن با رنگ کوره ای اول شما باید مایع و پودر روی کابینت فلزی بپاشید و بعد قطعه های کابینت فلزی را داخل کوره قرار دهید و بعد از یک مدت زمان مشخص از کوره در بیاوریم رنگ کوره ای با کیفیت مقاوم و ضخیم می باشد و مانند رنگ استاتیک در برابر ضربه، زنگ زدن و خوردگی مقاومت بالایی دارد.

مزایا کابینت فلزی:

_دربرابر ضربه مقاومت بالایی دارند و همچنین این کابینت ها دارای استحکام بالایی نیز هستند.

_کابینت های فلزی در مقایسه با کابینت های دیگر قیمت کمتری دارند.

_کابینت های فلزی را در صورت خراب شدن می توان تعمیر کرد.

معایب کابینت های فلزی:

_کابینت های فلزی در مقابل رطوبت و آب دارای مقاومت پایینی می باشند.

_کابینت های فلزی از نظر طرح و رنگ محدودیت دارند.

کابینت استیل: این نوع کابنیت ها در برابر کابینت های فلزی ارزان نیستند. از کابینت های استیل در محل هایی مانند کارخانه های صنایع غذایی و آشپزخانه های صنعتی و بیمارستان ها استفاده می شود.

مزیت کابینت های استیل:

_دارای ضربه پذیری خوبی می باشند و استحکام و طول عمر بالایی نیز دارند.

_این کابینت ها بهداشتی هستند و در مقابل عوامل شیمیایی و میکروبی مقاومت زیادی دارند.

_کابینت های استیل نیاز به رنگ آمیزی ندارند.

همانطور که می دانید امروزه دیگر کسی از کابینت های فلزی برای منزل استفاده نمی کند و کابینت های جدید با طرح های زیبا جای آنها را گرفته اند.

شما سازندگان گرامی برای تکمیل کردن پروژه هایتان باید در تمامی واحدها کابینت قرار دهید شما می توانید برای پیدا کردن کابینت مرغوب به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین شما که به دنبال کابینت هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کابینت تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  کابینت فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه کابینت فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *