ایناش

دلایل سوختن سریع لامپ ها چیست؟

وبلاگ

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ 143 بازدید
ایناش
دلایل سوختن سریع لامپ ها چیست؟

دلایل سوختن سریع لامپ ها چیست؟

دلایل سوختن سریع لامپ ها چیست؟ به طور کلی هر لامپ عمر مفیدی دارد و تا آن مدت زمان سالم می ماند و پس از آن زمان باید به فکر لامپ جدیدی برای آن محل باشید اما ممکن است برخی ازلامپ ها خیلی زودتر از عمر مفیدشان بسوزند که این موضوع دلایل متعددی دارد که سعی داریم این موضوعات را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل سوختن سریع لامپ ها چیست؟
چرا لامپ ال ای دی سریع می سوزد

1_کلید برق:

اولین مورد که شاید علت سوختگی لامپ هایتان باشد کلید برق است چرا که کلید ها پس از گذشت مدت زمانی اتصال مناسبی را که باید حین وصل شدن داشته باشند را از دست می دهند و همین اتصال ضعیف و نا مناسب می تواند از علل سوختگی لامپ باشد.

2_ولتاژ بالاتر از حد نرمال:

اگر منبع تغذیه شما ولتاژی بالاتر از حد مجاز یعنی 220 ولت داشته باشد ممکن است لامپ ها عموما نور بیشتری داشته باشند و با همین نور بیشتر ممکن است لامپ زودتر بسوزد.

شما می توانید ولتاژ استاندارد را در یک پریز استاندارد چک کنید در صورتی که مولتی متر شما ولتاژی بیشتر از 220 را نشان داد باید  به یک برقکار مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند.

3_خراب شدن اتصال سرپیچ لامپ:

داخل سرپیچ دو کنتاکت فلزی برای فاز و نول وجود دارد که گاهی اوقات چون کنتاکت مرکزی زیاد خوابیده و یا فنری که در زیر آنهاست حالت خود را ازدست داده است باعث اتصال ضعیف برق به لامپ و در نهایت منجر به سوختن لامپ می شود.

4_لامپ های نامرغوب:

عموما لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) از جمله روشنایی هایی هستند که قبل از پایان عمر شان می سوزند مثلا اگر قرار است 10000 ساعت عمر کنند خیلی زودتر از این زمان می سوزند اما بهترین گزینه جایگزین برای لامپ های فلورسنت چیست؟

می توان به جای استفاده از لامپ های فلورسنت فشرده از لامپ های ال ای دی استفاده کرد که عمر مفید طولانی دارند و حاوی جیوه نیستند.

5_لامپ بیش از حد گرم یا سیاه شده است:

اکثر لامپ ها روی خود اطلاعاتی دارند که حداکثر توان لامپ را برای استفاده بیان می کند سعی کنید قبل از استفاده از لامپ این اطلاعات را چک کنید تا متوجه شوید آیا لامپ توان اتصالات بالا را دارد یا خیر این توانایی را ندارد.

لامپ های ال ای دی ظرفیت کمتری از لامپ های رشته ای استاندارد دارند ولی نوری برابر با آنها تولید می کنند.

6_سوختن لامپ در قاب های ترانس دار:

بعضی از قاب های نصب لامپ که درون سقف کار گذاشته می شوند دارای ترانس هستند که در صورت بیش از حد گرم شدن به طور خودکار برق را قطع می کنند و یا در صورت خراب شدن موجب سوختن لامپ می شوند.

نکته ای در این ترانس ها وجود دارد این است که این ترانس ها باید فضای کافی داشته باشند تا با عبور هوا گرمایشان کاسته شود و برق را قطع نکنند.

اگر با مشکل خاموش شدن یا سوختن لامپ مواجه شدید ممکن است فضای کافی در پشت قاب ها برای کاهش دما وجود ندارد و به علت گرمای بالا برق را قطع می کنند.

7_قطع کننده مدار یا فیوز سوخته است:

اگر مدار شما کار نمی کند ممکن است از نقطه ای گردش قطع شده و یا فیوز مدار سوخته است و یا ممکن است مشکلی در مدار بوجود آمده باشد و یا ممکن است سیم کشی اتصالی کرده باشد که برای رفع اتصالی باید به افراد برقکار حرفه ای مراجعه کنید تا آنها بتوانند به بهترین شکل مشکل را برطرف کنند.

شما عزیزان می توانید برای دسترسی راحت و بدون دردسر به این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی سیم کشی ، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه  سیم کشی  فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را به آنها بگویید.

( در ایناش، بگرد و پیدا کن)

حال شما عزیزان که در حوزه سیم کشی فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود قدم بردارید. امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

با ایناش، بهتر دیده شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *