ایناش

راهنمای خرید لامپ هایLED

وبلاگ

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 132 بازدید
ایناش
راهنمای خرید لامپ هایLED

راهنمای خرید لامپ هایLED

راهنمای خرید لامپ هایLED،روشنایی یکی از مسائلی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

احتمالا همه ی شما تا بحال نام لامپ های LED را شنیده اید و بسیاری از شما به خوبی آنها را می شناسید اما ما قصد داریم در این مقاله یک راهنمای کامل برای خرید لامپ های LED در اختیار شما بگذاریم.

راهنمای خرید لامپ هایLED

لامپ های ال ای دیLED:

زمانی که صحبت از روشنایی به صرفه و با کیفیت می شود لامپ های ال ای دی می توانند حرف زیادی برای گفتن داشته باشند این دسته از لامپ ها به دلیل پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی روزانه در حال بهبود بوده و عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند.

نام این دسته از لامپ ها از light emitting diode به معنی دیود ساطع کننده نور می باشد بازدهی این لامپ ها حدود 90 درصد بیشتر از لامپ های رشته ای بوده و نور بهتر و با کیفیت تری نیز تولید می کنند لامپ های ال ای دی نوعی منبع نور نیمه هادی می باشد که از ترکیب دو نیمه هادی دیگر به وجود می آید.

عملکرد این دسته از لامپ ها با سایرین متفاوت است برخلاف بقیه لامپ ها که ابتدا انرژی را به گرما سپس به نور تبدیل می کنند لامپ های ال ای دی انرژی دریافتی را مستقیما به نور تبدیل می کنند و همین نیز باعث افزایش بازدهی آنها می شود.

مزایای لامپ های ال ای دی:

کارایی:

در مقایسه با لامپ های رشته ای معمولی،لامپ های ال ای دی عمر بیشتری دارند و روشنایی آنها دوام بیشتری دارد و بازدهی و کارآمدی آنها 5 برابر بیشتر از لامپ های دیگر است  لامپ های ال ای دی معمولا بین2 تا 10 وات برق مصرف می کند.

نوردهی و روشنایی:به طور کلی روشنایی لامپ براساس واحدی با نام لومن بر وات اندازه گیری می شود که به آن بهره وری نوری می گویند هر چه این مقدار بیشتر باشد نوردهی لامپ مورد نظر بیشتر است.

قیمت:

برخلاف تصور افراد مختلف،این لامپ ها با مزایا و قابلیت هایی که دارند دارای قیمت مناسبی نیز هستند.

طراحی:

طراحی ساده و جمع و جور این لامپ ها آنها را به یکی از عناصر مهم در فضاهای مختلف تبدیل کرده سادگی و زیبایی این لامپ ها استفاده آنها را در محیط های مختلف امکان پذیر کرده است.

مصرف به صرفه انرژی:

یکی از مهمترین ویژگی لامپ های ال ای دی تبدیل مستقیم انرژی به نور است و هدر ندادن آن به صورت گرما است.

فاقد جیوه و مواد مضر:

تکنولوژی به کار رفته در ساختار لامپ های ال ای دی باعث شده که نیاز به استفاده از جیوه نباشد.

نحوه خراب شدن:

یکی از تفاوت های لامپ های ال ای دی با سایر لامپ ها روند خراب شدن آنهاست. بیشتر لامپ ها به صورت ناگهانی می سوزند در حالی که این روند در لامپ های ال ای دی به آرامی رخ می دهد و کم کم دچار خرابی می شوند.

راهنمای خرید لامپ های ال ای دی:بسیاری از ما ممکن است در طول زمان به لامپ های رشته ای اعتماد کرده باشیم و حال می خواهیم لامپ های ال ای دی را جایگزین لامپ های رشته ای کنیم در ابتدا باید بدانیم که به جای هر کدام از لامپ های رشته ای با توان مشخص کدام لامپ ال ای دی مناسب تر است.

            لامپ رشته ای100 وات

        لامپ ال ای دی23-30 وات

            لامپ رشته ای 75 وات

        لامپ ال ای دی18-25 وات

            لامپ رشته ای 60  وات

        لامپ ال ای دی13-15 وات

            لامپ رشته ای 40  وات

        لامپ ال ای دی9-13 وات

 

موارد استفاده از لامپ های ال ای دی:یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش آید این است که از این لامپ ها در کجا می توان استفاده کرد؟مناسب ترین پاسخ به سوال این است:همه جا! امروزه لامپ هایی با تکنولوژی ال ای دی برای تمام قسمت های یک فضا تولید می شوند از لوستر های کلاسیک و مدرن گرفته تا آباژور های رومیزی که تکنولوژی ال ای دی برای همه این وسایل کاربرد دارد.

یکی از مزیت های مهم لامپ های ال ای دی جهت گیری و نحوه نوردهی عالی آنهاست به همین دلیل می تواند برای مکان های مختلفی از جمله موارد زیر کاربرد داشته باشند:

چراغ های کار و مطالعه

روشنایی مخفی در سقف

نور زیر کابینت

روشنایی راه پله و راهرو

روشنایی و لامپ های توکار

مکان هایی با دسترسی سخت(به دلیل عمرطولانی  ال ای دی ها و نیاز کم به نگهداری)

نورپردازی های هنری

معایب لامپ های ال ای دی:

یکی از مواردی که امروزه یک عیب برای لامپ های ال ای دی به شمار می رود هزینه اولیه نسبتا بالای آنهاست. این لامپ ها در مقایسه با لامپ های رشته ای قیمت بالاتری دارند اما به دلیل پایین بودن مصرف انرژی و بازدهی عالی آنها عملا هزینه پرداخت شده از طرف شما طی چند سال به شما بازمی گردد.

لامپ های SMD:

یکی دیگر از لامپ هایی که ما نام آنها را به وفور شنیده ایم لامپ های SMD است در این دسته از لامپ ها از همان تکنولوژی ال ای دی بهره گرفته شده است در ساختار این لامپ ها دیود های ال ای دی بر روی یک چیست قرار می گیرند و نور بیشتری را تولید می کنند بهره بردن از تکنولوژی جدید SMD این امکان را به شما می دهد تا در کنار قابلیت های دیگر لامپ های ال ای دی تنوع نوری گسترده ای نیز در اختیار شما قرار بگیرد.

شما عزیزان ممکن است قصد خرید لامپ های مختلف از جمله ای ای دی یا SMD را داشته باشید اما برای پیدا کردن لامپ موردنظرتان باید مغازه های مختلفی را در سراسر شهر جستجو کنید که این امرمشکل است و ممکن است شما را از خرید لامپ منصرف کند.

یکی از سایت هایی که می تواند در امر پیدا کردن لامپ مورد نظر به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال لامپ هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی الکتریکی و روشنایی تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه روشنایی فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه لامپ فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *