ایناش

عوامل موثر در نشتی گاز

وبلاگ

۲۰ تیر ۱۴۰۱ 201 بازدید
ایناش
عوامل موثر در نشتی گاز

عوامل موثر در نشتی گاز

عوامل موثر در نشتی گاز، در مقاله قصد داریم تا شما را با عوامل نشتی گاز بیشتر آشنا کنیم تا در صورت بروز نشتی گاز بتوانید اقدامات لازم را برای جلوگیری از این مشکل انجام دهید.

عوامل موثر در نشتی گاز

علت نشت گاز از اجاق گاز چیست؟

گاهی اوقات ممکن است از آشپزخانه بوی نامطبوع گاز را متوجه شوید که این موضوع بسیار خطرناک است و باید هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید چرا که در غیر این صورت منجر به مرگ افراد داخل منزل می شود.

علت نشتی اجاق گاز ممکن است که بخاطر یکی از عوامل زیر باشد:

1_بست ها و شلنگ های اجاق گاز:

ممکن است یکی از عللی که شما بوی گاز را متوجه شدید پارگی شلنگ یا شل بودن یکی از بست های متصل به شلنگ است که در صورت تعویض شلنگ یا بست ممکن است نشتی قطع شود.

2_شلنگ و شیر اجاق گاز:

ممکن است نشتی گاز در منزل شما بخاطر ایراد فنی از اجاق گاز شما باشد و شیر اجاق گاز شما هرز شده باشد که باید با تماس با تعمیر کار نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

3_خرابی  شیر های کنترل مشعل:

شیر های کنترل مشعل ممکن است پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی شوند که نتیجه این مشکلات منجر به نشتی گاز می شود که باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض شیرها اقدام نمایید.

در بین موارد بالا مورد اول در صورتی استفاده از جنس بی کیفیت شلنگ یا بست رخ می دهد و یا ممکن است بخاطر طولانی بودن مسیر اجاق گاز تا شیر اصلی  و یا خمیدگی بیش از حد شلنگ باعث نشت گاز شود.

ممکن است نشتی گاز بسیار ریز باشد و متوجه نشوید که نشتی در کدام قسمت از شلنگ است.

راه حل این موضوع مایع ظرفشویی است که می توانید در سرتاسر شلنگ را به مایع آغشته کنید و در هر قسمتی که حباب تشکیل شد نشتی در همان قسمت است.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و روش هایی برای جلوگیری از نشت گاز وجود دارد که عبارتند از:

1_برای جلوگیری از نشت گاز می توان هر شش ماه یکبار و یا حداقل سالیانه یکبار تمامی لوله های گاز را چک کرد که نشتی نداشته باشد و اگر در این زمینه اطلاعات ندارید باید به افراد متخصص مراجعه کنید.

2_پس از پایان فصل سرما بهتر است وقتی وسایل گرمایشی گازسوز را جمع می کنید شیر های گازی که فقط برای وسایل گرمایشی مصرف می شود را ببندید و برای اطمینان بیشتر محل خروج گاز را با درپوش مناسب مسدود کنید.

3_اگر به سفر می روید یا برای مدت طولانی منزل را ترک می کنید سعی کنید که شیر گاز اصلی منزل را ببندید چرا که این کار توسط کارشناسان و متخصصین بسیار تاکید شده است و منزل شما را از خطرات احتمالی محفوظ می دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که پس از متوجه شدن بوی گاز هر چه سریعتر درب و پنجره ها را باز کنید و هر چه سریعتر محل را ترک کنید و به تحت هیچ شرایطی اقدامات زیر را انجام ندهید:

1_روشن کردن کبریت یا شمع

2_روشن یا خاموش کردن وسیله الکتریکی

3_استفاده از تلفن

چرا که هر یک از موارد بالا می تواند باعث انفجار محل شوند.

پس سعی کنید در هنگام متوجه شدن نشتی گاز خونسردی خود را حفظ کنید و به دنبال نشتی باشید اگر نمی توانید که نشتی را پیدا کنید باید هر چه سریعتر به افراد متخصص مراجعه کنید تا نشتی را بیابند و شما را از خطر نجات دهند.

در این مواقع باید هر چه سریعتر این افراد را بیابید راحت ترین و سریعترین راه برای یافتن این افراد مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش است.

 شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش  در بخش نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی تاسیسات، تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه تاسیسات فعالیت دارند را بیابید وخواسته خود را هر  چه سریعتر به آنها بگویید.

(جوینده در ایناش، یابنده است)

حال شما عزیزان که در حوزه  تاسیسات فعالیت دارید می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت  اپلیکیشن ایناش  برای بهتر دیده شدن  خدمات خود قدم بردارید.

امروزه بیشتر کسب و کار ها به اینترنت و فروش آنلاین روی آورده اند چرا که امروز برای بالا رفتن از پله های پیشرفت و ترقی باید با علم و فناوری هم قدم شد.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما نیز بتوانید در فضای اینترنتی رقابت کنید صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان به شما عزیزان واگذار می کند تا بتوانید در صفحات اختصاصی خود محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

پشتوانه کسب و کار شما، ایناش

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *