ایناش
ایناش
مزایا و معایب کابینت ام دی اف و های گلاس

مزایا و معایب کابینت ام دی اف و های گلاس

مزایا و معایب کابینت ام دی اف و های گلاس شامل موارد متعددی است که در ادامه به جزئیات این دو می پردازیم و اکثر کاربران هنگام ساخت کابینت این سوال در ذهنشان جرقه می زند که کابینت های گلاس تهیه کنند یا  ام دی اف ویا هرکدام چه مزایا و معایبی دارند؟

مقایسه مزایا و معایب های گلاس و ام دی اف

هرکدام از دو کابینت طرفداران خاص خودشان را دارند و ممکن است عده ای کابینت ام دی اف موردپسندشان باشد و عده ای دیگر کابینت های گلاس را برای آشپزخانه خود بپسندند.

در زیر جدولی تهیه کردیم که به طور مختصر مزایا و معایب این دو نوع کابینت را نشان دهیم.

 کابینت های گلاس

کابینت ام دی اف

ویژگی/ نوع کابینت

کمی گرانتر از ام دی اف

مناسب

قیمت

دارد

ندارد

درخشندگی

زیاد

کم

خش پذیری

دارد

ندارد

لبه های تیز و برنده

کمتر از ام دی اف

نسبتا زیاد

امکان آسیب ناشی از رطوبت

کمتر از ام دی اف

بالا

قابلیت ابزار خوری

دارد

دارد

سطح صاف و صیقلی

ندارد

دارد

قبلیت انجام روسازی های مختلف

زیاد

کم

لک پذیری

بالا

متوسط

مقاومت و دوام

حال که با تفاوت این دو کابینت آشنا شدید به توضیحات بیشتری از این کابینت ها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب کابینت ام دی اف و های گلاس

کابینت ام دی اف:

MDF مخفف Medium density fiberboard که جزء فرآورده های چوبی می باشد در واقع ام دی اف نوعی از تخته فیبر می باشد که با متریال مختلف روی آن روکش می کشند.

بدنه کابینت ام دی اف از ورق های ام دی اف می باشد و همچنین ورق های ام دی اف از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار است و کیفیت آنها  به کارخانه تولیدشان بستگی دارد و معمولا قیمت ام دی اف های خارجی در بازار گرانتر از ام دی اف ایرانی است مزیت اصلی و مهمی که می توان از ام دی اف نام برد کیفیتی است  که نسبت به قیمت ارائه می دهد یا به عبارت دیگر کابینت ام دی اف، کابینت اقتصادی به شمار می رود و نسبت به کابینت های گلاس ارزانتر می باشد.

چگونه ام دی اف مناسب را انتخاب کنیم؟

ام دی اف ها در دو نوع سبک و سنگین در بازار ارائه می شوند اگر شما قصد طراحی ومعماری داخلی را دارید باید به خاطر ماهیت و خواص ام دی اف سبک،از نوع سبک استفاده کنید چراکه دست شما در نصب بازتر است و طراحی شما نیز سبک تر است و همچنین قیمت مناسب تر و به صرفه تری نیز دارد و ام دی اف سنگین برای زمانی است که شما قصد طراحی قفسه های صنعتی را دارید که باید وزن زیادی را تحمل کنند  حتما از ام دی اف سنگین استفاده کنید.

و از کاربردهای دیگر ام دی اف سبک می توان  استفاده به  عنوان عایق صدا و سازه های نمایشگاهی و غرفه سازی استفاده کرد.

مزایای کابینت ام دی اف و ورق های ام دی اف:

_قیمت کابینت ام دی اف نسبت به استیل و چوب مناسبت تر است

_وزن،ضخامت و سایز قابل تولید

_قابلیت ابزارخوری،ماشین کاری و سمباده زنی

_سطح صاف و متراکم و مقاومت به فشرده شدن

_زیبایی

_قابلیت تمیز شدن بسیار راحت

_قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف

معایب کابینت ام دی اف:

_حساسیت به گرما و حرارت در برخی مدل ها

_در صورت خراشیده شدن رویه به علت نفوذ آب به سرعت خراب می شود

_ورق های ام دی اف بافت نرمی دارند و سهولت ابزار زدن روی آنها نیز به همین دلیل است و همین مساله باعث می شود پیچ ها با چند بار باز و بسته شدن هرز شوند و برای جلوگیری از این مسئله باید به صورت متناوب جای آنها را تغییر دهیم.

کابینت های گلاس(high gloss)

بدنه این نوع کابینت از نوع ورق های گلاس است ظاهری براق و شیشه ای شکل آن اکثر افراد با سلیقه را سمت خود کشانده است و باعث پیشرفتش در بازارشده است قیمت این نوع کابینت هم نسبتا مناسب (البته کمی گرانتر از ام دی اف) می باشد.

نامگذاری این نوع کابینت برخلاف تصور رایج ربطی به کلمه شیشه ندارد های گلس در حقیقت  متریالی است شبیه به ام دی اف که پوشش لایه بیرونی آن متفاوت و از جنس پلکسی گلاسه  و در ام دی اف معمولی  پوشش ورق از جنس ملامینه است.

مزایای کابینت های گلاس:

_زیبایی و درخشش خاص لایه بیرونی های گلاس

_تنوع در طرح و رنگ لایه بیرونی های گلاس

_قیمت نسبتا اقتصادی

معایب کابینت های گلاس:

_امکان آسیب دیدن ناشی از رطوبت:

همانطور که گفته شد ورق های های گلاس از جنس ام دی اف است این یعنی اشکالات مربوط به رطوبت که در معایب کابینت ام دی اف گفته شد در کابینت های گلاس نیز کم و بیش صدق می کند.

_تیزی لبه ها:

در طرح های حجمی و کنج ها و گوشه هایی که قطعات برش خورده های گلاس به هم متصل می شوند تیزی قابل ملاحظه ای به وجود می آید که می تواند آسیب زننده باشد البته این اشکال در کابینت ام دی اف نیز مشاهده می شود که قابل رفع است اما بخاطر نوع متریال های گلاس تیزی آن بیشتر بوده و نمی توان روی آن سمباده کشید چراکه به نمای های گلاس ضربه می زند.

شما سازندگان گرامی برای تکمیل کردن پروژه هایتان باید در تمامی واحدها کابینت قرار دهید اما پیدا کردن کابینت درجه یک با قیمت منصفانه و همچنین کابینت کاری که کار را در موعد مقرر تحویل دهد جزء مشکلات بزرگ برای شما به شمار می رود.

یکی از سایت هایی که می تواند در امرخرید وپیدا کردن کابینت موردنظرتان به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال کابینت هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کابینت تمامی کسانی که در اطراف شما درحوزه  کابینت فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه کابینت فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *