ایناش
ایناش
معرفی 10 شغل پر در آمد در ایران

معرفی 10 شغل پر در آمد در ایران

معرفی 10 شغل پر در آمد در ایران

می خواهیم درباره شغل های پر درآمد در ایران حرف بزنیم بسیاری از ما به دنبال شغل های پر درآمدی هستیم که در آمد زیاد داشته باشیم.

سوال اینجاست که شغلی انتخاب کنیم تا پولدار شویم و با شرایط ما مناسب و ایده آل باشد.

با مهرهشتم همراه باشید.

معرفی 10 شغل پر در آمد در ایران

معرفی شغل های پر در آمد:

شغل هایی مانند جراحی پلاستیک و دندانپزشکی و مربیان فوتبال و بازیکنان فوتبال، بازیگران و خلبانان و کارخانه داران و وکلا، تجار، شغل های پردرآمدی هستند که طبق آمار و ارقام مورد تایید قرار گرفته اند و اینگونه نشان داده می شود.

البته این را بدانیم که برای انتخاب شغل باید معیارهایی را در نظر بگیریم که با توجه به آن ها شغل مورد نیاز خود را انتخاب کنیم. اولین مطلب میزان سرمایه است که برای ورود به آن شغل نیاز است.

آیا سرمایه لازم را برای شغل مورد نظر داریم؟  (این اولین سوالی است که مطرح می شود.)

مطلب دوم این است که امکان رشد این شغل چقدر فراهم است؟

مطلب سوم این است که این شغل چقدر ریسک دارد ؟ مثلا هر چیزی را که به دست آورده ایم را از دست بدهیم.

مورد بعد این است که میزان تخصص برای ورود به این شغل چقدر است.

معیار دیگر امنیت شغلی است . و مهم ترین معیار میزان درآمدی است که این شغل به همراه می آورد.

پارامتر های مهم در انتخاب شغل:

مواردی مانند شان اجتماعی و امنیت اخلاقی که شغل مورد نظر داشته باشد. در این گروه قرار می گیرد.

و اما این که تجارت شغلی است که تمام معیار هایی که یک شغل مناسب باید داشته باشد را دارد.

شناخت مشاغل پر در آمد در ایران به ما کمک می کند تا بتوانیم مسیر درست و کار مناسب با خود را با توجه به در نظر گرفتن شرایط همه جانبه انتخاب کنیم.

با درنظر گرفتن فاکتور های متعدد برای معرفی مشاغل بر اساس مهارت افراد و علاقه و موارد دیگر می توان به مشاغل زیر اشاره کرد.

مشاغل مرتبط با حوزه کامپیوتر و IT

با ارتقا فناوری اطلاعات و اینترنت می توان متوجه شد که در آینده ای نه چندان دور برنامه نویسان کامپیوتر و شاخه های فنی و مهندسی از در آمدهای بالایی برخوردار خواهند بود.

پزشکی

یکی از دلایل عمده انتخاب رشته پزشکی در دانشگاه ها، داشتن درآمدهای بالا است. یاز بیشتر به نیروی انسانی در مراکز درمانی راه را برای کسب در آمد بیشتر فراهم می کند.

مشاغل مرتبط با گردشگری

این مشاغل برای ارتقا رفاه گردشگران ورود هرچه بیشتر افراد مشتاق به کشور تلاش می کنند و در طول دوره زمان هیچ وقت این افراد کم نمی شوند.

آرایشگری

یکی دیگر از مشاغلی که هرگز منسوخ نمی شود و روز به روز هم ارتقا می یابد صنعت آرایشگری است. باید گفت بسیاری از خانم هایی که وارد این صنعت پول ساز می شوند آینده ی پول سازی را برای خود رقم می زنند.

صنعت غذا

باید در نظر داشت که صنعت غذا در ایران با توجه به طبع مشتریان می تواند صنعت پول سازی برای صاحبان آن در کشور باشد. چرا که غذای با کیفیت که باب میل مشتریان است این حرفه را رونق می بخشد.

تور لیدر

این افراد با تکیه بر توانایی خود می توانند راهنمایان خوبی برای گردش گران در هر فصلی از سال باشند.

وکالت

یکی از مشاغلی که برای آن جایگزینی وچود ندارد، وکالت است وکالت و پزشکی از مشاغلی هستند که ارزش زیادی در ایران دارند و برای آینده افراد بسیار ثمر بخش باشند.

کشاورزی

این شغل و مشاغل مرتبط با آن می تواند از حرفه های پول ساز در ایران باشد و ارزش فوق العاده ای در ایران دارد.

تدریس آن لاین

با رشد وب و وبینار، افراد با تخصص های خاص می توانند آمورش ها را از طریق اینترنت دریافت کنند. شما می توانید از مدرسان آن ها باشید.

تولید محتوا

در صورتی که خلاقیت و مهارت و تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید. شغل آینده دار نویسندگی در میان مشاغل پر درآمد قرار می گیرد.

تبرهای زندگی تان را تیز کنید

یک داستان در یکی ازکتاب ها نوشته بود، شخصی میگفت اگر یک تبر به من بدهند که چوب و درخت قطع کنم. اول تبر خودم را تیز می کنم. درست است که کار زمان بری است اما وقتی تیز می شود بعد از آن می توانم کارم را سریعتر پیش ببرم.

اما اکثر مردم نمی دانند اول باید تبر خودشان را تیز کنند. با همان کندی حرکت می کنند و منتظرند نتایج عالی به دست بیاورند.

بعضی ها چیزی در ذهنشان نیست پس بهتر است که از مشورت و راهنمایی دیگران استفاده کنند تا در مسیر درست قرار بگیرند.

نکته مهم این جاست که آینده شغلی خود را باید در مدل های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

به این مثال توجه کنید. به عنوان نمونه یک کارمند را در نظر بگیرید که بعد از 30سال بازنشسته می شود و بعد از 30سال هم باید یک در آمد داشته باشد مثلا رانندگی کند و شما طی 30 سال یک کار یکنواخت انجام دادید که هیچ رشدی نداشتید و هیچ مهارت دیگری را یاد نگرفته اید.

پس تا کی و تا کجا می خواهید پیش بروید؟ باید از ابتدا مسیر درست را انتخاب کرد.

بیشتر افراد پذیرفته اند که به ما بگویند این کار را انجام دهید. اصلا با خودتان فکر کرده اید که انتهایش چه خواهد بود؟

اکثر مردم به همین شیوه رفتار می کنند بدون آنکه حتی درباره آن فکری کنند. این مساله ربطی به جنسیت افراد ندارد. پس بهتر است که قبل از شروع هر کاری تبرتان را تیز کنید و ببینید افراد متمول و ثروتمند چه راهی را رفته اند؟ از مغز و فکر خود کمک بگیرید.

این را بدانید که در تجارت ، مهارت یادگیری هر روز بهتر است. شما هر روز توانمند تر می شوید و چیزهای تازه تر یاد می گیرید و این یادگیری به درآمدتان اضافه می کند.

اکثر مشاغل این مشکل را دارند که هیچ توانمندی را به شما اضافه نمی کنند. تنها شغلی که این توانمندی را به شما می دهد تجارت است. که به واسطه آن درآمد زایی بیشتر می کنید.

روابط اجتماعی در شغل بسیار حایز اهمیت است. تصور کنید که یک تاجر با چه قدرت هایی از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و یا حتی نظامی در ارتباط می باشد و این ها بسیار لذت بخش است. یک سری قدرت ها در این شغل بیشتر از پول به چشم می خورد.

برای ختم کلام می توان گفت که قدرت مالی داشتن بحث مهمی است که بدانید خود شما چقدر توانمند هستید.

در چه جایگاه شغلی قرار گرفته اید؟ در تجارت که وارد می شوید چقدر پول های بزرگتری قرار دارد؟  اکثر مردم در مشاغلی که قرار گرفته اند که هیچ رشدی برای آن ها وجود ندارد یا حتی برایشان مهم نیست و به آن فکر نمی کنند.

 

گرد آورنده تهمینه غراب

منبع: www.zingapp.ir

 

مهرهشتم در نظر دارد با بیان مطالب مبتلا به ،برای عموم ضمن یادآوری حقوق فراموش شده

رعایت آن را نیز متذکر شود. لذا از همه دوستان و علاقه مندان تقاضا می شود

در صورت تمایل مکتوبات خود را در موضوعات مختلف برای ما ارسال کنید

تا با نام خودتان منتشر کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *