ایناش

مقایسه رنگ های ساختمانی

وبلاگ

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ 337 بازدید
ایناش

مقایسه رنگ های ساختمانی

مقایسه رنگ های ساختمانی ،بنابه سلیقه،محل به کارگیری ونوع استفاده از آن متفاوت می باشد و به همین دلیل  رنگی های مختلفی برای کاربرد های متفاوتی ساخته شده اند و برای انجام خدمات ساختمانی داخل ساختمان یا نقاشی سایرقسمت ها باید با کاربرد آن رنگ آشناشویم که آیا مناسب کار مورد نظر ما هست یا خیر؟ و همچنین هر رنگ بنا به ویژگی های مخصوص خود مزایا و معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها  خواهیم پرداخت.

مقایسه رنگ های ساختمانی

انواع رنگ های ساختمانی:

1_رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک از رنگ های قدیمی و پرکاربرد بوده و با کیفیت های مختلف تولید می شود رنگ کردن با استفاده از این رنگ بسیار آسان است فقط باید دقت کنید که رنگ آماده شده بسیار رقیق یا غلیظ نباشد. چراکه در صورت غلظت بالا، رنگ روی سطح دیوار به خوبی پخش نمی شود و پس از خشک شدن اثر غلطک یا قلمو را باقی می گذارد.

و در صورت رقیق بودن باید چند سری عمل رنگ زدن را ادامه دهید که به علت همین کار ممکن است بسیار وقت گیر باشد و زمان زیادی را صرف چندین بار رنگ کردن یک نقطه صرف کنید.

رنگ پلاستیک برای پوشش و نقاشی سقف ها مناسب بوده و برای پوشاندن کثیفی ها ونقص ها گزینه خوبی می شود محسوب می شود ولی دوام و ماندگاری کمترنسبت به سایر رنگ ها دارد.

مزایا رنگ پلاستیک:

_رنگ پلاستیک با آب مخلوط می شود و نیاز به حلال های نفتی نیست.

_رنگ های درجه یکی هستند.

_سرعت دررنگ آمیزی و اتمام  کاردراین رنگ ها زیاد است.

_بوی زننده ای مانند رنگ روغن ندارند.

_زود خشک می شوند.

_مات بوده و ایراد های سقف و دیوار ها را تا حد زیادی از بین می برد.

معایب:

_آب را به خود جذب می کند و آب گریز نمی باشد.

_زود کثیف و چرک می شود و قابل شستشو نمی باشد.

_قابل استفاده بر روی آهن آلات مثل در و پنجره و نرده نمی باشد.

رنگ روغنی:

از رنگ های قدیمی محسوب می شود که هنوز هم برای رنگ آمیزی درب و پنجره بهترین گزینه به حساب می آید حتی در مواقعی که از رنگ های دیگر برای زیبایی درب های فلزی استفاده می شود از رنگ های روغن به عنوان آستر عایق و ضد زنگ استفاده می شود.

رنگ روغنی براق:

مزایا:

این رنگ مقاومت بالا،ماندگاری و پوشش خوبی دارد به همین دلیل گزینه خوبی برای در ها و پنجره ها محسوب می شود و به دلیل براق بودن نور را منعکس می کند.

معایب:

موج و ایراد های گچ کاری را مشخص می کند.

رنگ روغنی مات:

مزایا:

به علت مات بودن نور را منعکس نمی کند و ایرادات گچ کاری  را تا حدودی نشان نمی دهد.

معایب:

مثل رنگ براق صددرصد قابل شستشو نبوده و به راحتی نمی توان آن را پاک کرد و جای دستمال روی آن باقی می ماند همچنین پوشش کمتری دارد و بوی آن نسبت به رنگ براق بیشتر است.

رنگ های روغنی نیمه مات نیز بین این دو دسته قرار می گیرند.

رنگ مولتی کالر:

قابل اجرا برروی تمامی سطوح است رنگ های مولتی کالر دکوراتیو بوده و یک لایه نازک روی سطوح ایجاد می کند وبسیار مناسب برای سطوح سیمان،بتن،آهن،آلومینیوم،چوب،شیشه و…..است.

مزایا:

ازجمله مزایای رنگ مولتی کالر می توان به بافت ویژه این رنگ و مات و کم جلا بودن آن اشاره کرد همچنین مشکلاتی را مانند موج و خرابی را در خود محو می کند و از آنجایی که ذرات معلق هوا را مانند هوا و دود را به خود جذب نمی کند در مکان های پرتردد مثل راه پله ها نیز قابل استفاده است.

رنگ بلکا:

از نظر اقتصادی به صرفه است و جایگزین مناسبی به جای رنگ و کاغذدیواری است.در واقع نوعی پوشش سلولوزی است که از الیاف طبیعی همچون پنبه ساخته شده است.

مزایا:

این پوشش نیاز به زیرسازی ندارد و عیوب را به راحتی زیر کار می پوشاند و عایق بردوتی وحرارتی خوبی است وتنوع رنگی آن بالاست و بدون بو و حساسیت است قابل شستشواست و به راحتی می توان با کف شامپوفرش آن را شست و با رزین های مخصوص می توان آن را ضد آب کرد.

شما تقریبا با رنگ های ساختمانی آشنا شدید اما رنگ آمیزی اصولی و درست که ایرادی نداشته باشد از  دست یک نقاش خبره بر می آید.

یکی از سایت هایی که می تواند در پیدا کردن این افراد به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال نقاش هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی نقاش تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه نقاشی فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه نقاشی فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *