ایناش

مزایا و معایب سقف کاذب کناف

وبلاگ

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ 227 بازدید
ایناش
مزایا و معایب سقف کاذب کناف

مزایا و معایب سقف کاذب کناف

مزایا و معایب سقف کاذب کناف،در حال حاضر اکثرافرادی که قصد دارند برای طراحی دکوراسیون داخلی خود از سقف کاذب استفاده کنند،نوع کناف آن را در اولویت قرار می دهند اما باید با مزایا و معایب سقف کاذب آشنا باشند.

اکثر افراد ممکن است این سوال در ذهنشان بیاید که سقف کناف  معایبی هم دارد؟ در پاسخ باید بگوییم متاسفانه بله!

البته این موضوع در صورت اجرای غلط این سقف ها اتفاق می افتد که در کمال تاسف اکثر اوقات این اشتباه رخ می دهد.

مزایا و معایب سقف کاذب کناف

مزایای سقف کناف:

در این بخش به مزایای سقف کناف اشاره می کنیم در واقع معایبی که به آنها اشاره شده در صورت اجرای نادرست سقف کناف مشکل ساز می شود.

_سقف های کناف چند برابر سبک تر ازدیوار های گچی هستند، به همین علت در برابر زلزله خطرات کمتری خواهند داشت.

_اجرای سقف کناف بسیار راحت تر و سریعتر از گچ است.

_انعطاف پذیری بالایی دارد.

_به آسانی نصب می شود.

_عایق حرارت هستند.

_در برابر آتش و رطوبت مقاوم اند.

_در فضای قدیمی به آسانی استفاده می شود و فضا را جدیدتر می کند.

_تاسیسات ساختمانی را به راحتی می توان از آن عبور داد.

_ضخامت سقف های کنافی از سقف  های سنتی کمتر است.

معایب سقف های کاذب کناف:

همانطور که در بالا گفتیم سقف کناف در صورتی که به درستی اجرا نشود معایبی در آنها به وجود خواهد آمد در واقع این مشکلات و معایب سقف کناف جزئی از ذات سقف کاذب نیستند و در اصل به اجرای ناقص و نادرست آن برمی گردد.ممکن است  بعضی از مشکلات در هنگام نصب و اجرای سقف کناف به وجود بیاید که در ادامه به تعدادی ازآنها اشاره خواهیم کرد:

_عدم پایداری در برابر رطوبت:

برخی از سقف های کناف اگر در معرض آب قرار بگیرند،مقاومت چندانی از خودشان نشان نمی دهند و ممکن است خیلی زود خراب شوند اما نوع دیگری از سقف ها وجود دارد که ضدآب هستند و اغلب در مکان های مرطوب به کار برده می شوند.

عدم پایداری در برابر ضربه:

این سقف به حالت عادی در مقابل ضربه پایدار نیست،ولی در صورتی که روی آن را با گچ بپوشانند سبب افزایش مقاومت آن می شوند. با وجود اینکه کناف پایداری بسیارکمی در برابر ضربه دارند،اگر پس از نصب به آن آسیبی وارد شود و دچار شکستگی یا ترک شود، می توان آن را ترمیم نمود.

پراکنده کردن گرد و خاک به محیط اطراف:

هنگام نصب این سقف گرد و خاک بسیاری  تولید می شود این گرد و خاک در اکثرفضای منزل پخش می شود و مشکلات زیادی برای افراد در زمان  نظافت و تمیز کردن آن به وجود می آورد.کل خانه را تمیز کنند که این امر ممکن است بار مالی اضافه تر تحمیل نماید.

تاثیرکیفیت جنس کناف:

عامل مهمی که برای اجرای کناف تاثیر می گذارد کیفیت جنس کناف و دیگر سازه های به کار رفته در آن است. کناف از ماده ای به نام پروفیل سبک ساخته شده است که در افزایش مقاومت آن بسیار اهمیت دارد.درصورتی که کیفیت جنس کناف نا مرغوب باشد، سقف باد کرده یا در اصطلاح شکم می دهد و علاوه براین ممکن است ترک بردارد این امر برای هیچ کس خوشایند نیست.یکی از مشکلاتی که افراد در انتخاب جنس مرغوب با آن مواجه می شوند وجود انواع مختلف جنس کناف در ابزار است.

باید برای جلوگیری از بروز مشکل چه کاری انجام می دهید؟

راه حل این مشکل بسیار آسان است یکی از راه های ساده این است در هنگام بستن قرارداد تمام جزئیات کار نصب سقف کناف در آن ذکر شود.درنهایت باید برتمام مراحل اعم از جنس کناف استفاده شده و مراحل اجرای کار نظارت داشته باشید شاید بعضی از افراد بستن قرارداد  را مهم تلقی نکنند که این مسئله عمل بسیار اشتباهی است و باید اولویت آنها را قبل از نصب سقف کناف، بستن قراردادباشد همچنین باید از پیمانکار درخواست کنند که تمام جزئیات کار را بدون هیچ نقصی در قرارداد ذکر کند و مطابق همان نیز عمل کند وقبل از مشخص کردن جنس و جزئیات نصب به هیچ عنوان قراردادی را امضا نکند.

همانطور که در موارد بالا گفتیم معایب سقف کناف در ذات آن نیست و ناشی از اجرای نادرست آن است و برای اینکه شما بتوانید معایب را به حداقل ممکن برسانید باید یک کناف کار حرفه ای بیابید.

یکی از سایت هایی که می تواند در امر پیدا کردن این افراد به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال کناف کار هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی گچ و کناف کار تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه کناف کاری فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

(هر چیز که در جستن آنی، ایناش)

شما عزیزان که در حوزه کناف کاری فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

 

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *