ایناش
ایناش
آشنایی بیشتر با قفل الکترونیکی

آشنایی بیشتر با قفل الکترونیکی

آشنایی بیشتر با قفل الکترونیکی، قفل الکترونیکی را به زبان ساده می توان اینگونه تعریف کرد، قفل الکترونیکی نمونه پیشرفته ازقفل ها است که با جریان الکتریکی کار می کند. فناوری هوشمند و دیجیتال یک دستگاه باعث می شود تا آن دستگاه با شما ارتباط برقرار کند و علاوه برآن به شما پیام منتقل کند و پیام های شما را دریافت نماید.

آشنایی بیشتر با قفل الکترونیکی

تفاوت کارکرد قفل الکترونیکی با مکانیکی:

در تمامی قفل ها بدون استثناء یک زبانه وجود دارد که زمانی که درب را قفل می کنیم زبانه  مانع باز شدن درب می شود. در قفل های مکانیکی تعدادی پین وجود دارد وقتی کلید وارد قفل می شود پین ها را جابجا می کند و کلید با برآمدگی های خاصی که دارد دقیقا برای همان قفل ساخته شده است به این صورت که پین ها را تا حد مشخصی حرکت می دهد که در موقعیت صحیح قرار بگیرند.

نحوه کارکرد قفل الکترونیکی :

قفل الکترونیکی قطعاتی به اسم محرک دارد که وظیفه این محرک ها این است که پیچ یا استوانه قفل الکترونیکی را به موتوری کوچک که داخل یک قاب وجود دارد متصل کنند کنترل این موتور توسط یک پالس الکترونیکی صورت میگیرد.

منظور از قفل الکترونیکی چیست؟ همانطور که گفتیم قفل الکترونیکی توسط یک پالس الکترونیکی کنترل می شود حال ممکن است این پالس به طریق های گوناگون بوجود آید که همین موجب بوجود آمدن انواع قفل های الکترونیکی می شوند مثلا ممکن است با کارتخوان الکترونیکی،سنسور کنترل از راه دور یا صفحه کلید بوجود آیند.

_قفل RFID:

این روش برترین روش ایمن سازی قفل های کارتی به حساب می آید. تراشه های RFID یک دستگاه بسیار کوچک است که اطلاعاتی در آن ذخیره می شود و این اطلاعات ذخیره شده به کمک یک اسکنر مخصوص خوانده می شود.

_قفل های بیومتریک:

از روش های محبوب امنیتی تکنولوژی تشخیص چهره است. این نوع قفل ها با مانیتور کوچکی که دارد کار می کنند و این مانتیور به رایانه اسکنر متصل است. و باز شدن درب مبنی بر جزئیات منحصر به فردی است که در هر شخص وجود دارد.

_قفل رمزدار:

این قفل دارای صفحه کلیدهایی است که به صورت لمسی یا شماره گیری می باشند. این قفل ها دارای رایانه های کوچکی هستند که در ابتدا کاربر یک کد در آن ذخیره می کند و این کد می تواند شامل  عدد یا حروف باشد و در صورت تطبیق رمز وارد شده با رمز ذخیره شده در رایانه درب باز می شود.

مزایای قفل های الکترونیکی:

1_عدم نیاز به کلید:

شما می توانید با هوشمندکردن  قفل منزل یا محل کار با دسته کلید های خود خداحافظی کنید.

2_امنیت بیشتر:

قفل های الکترونیکی غیر قابل نفوذ و شکستن هستند و در هنگام خروج بدون نیازبه انجام کاری  درب به صورت خودکار بسته و قفل می شود.

3_نگهداری ساده و آسان:

عمر این نوع قفل ها بالاست و بدون نیاز به تعویض باتری کار می کنند.

4_عدم نیاز به حضور در مکان:

از ویژگی های منحصر به فرد برخی از قفل های الکترونیکی این است که به شما این اجازه را می دهند که بدون حضور خودتان برای هر شخصی که بخواهید درب را باز کنید.

اما هر قفل یا وسیله ای با تمامی مزایایی که دارد معایبی را نیز شامل می شود که در ادامه به معایب قفل های الکترونیکی خواهیم پرداخت:

1_اشتراک رمز عبور:

در مدل قفل های رمز دار در برخی از اوقات ممکن است رمز خود را به برخی از افراد بگویید و باید کاملا مراقب باشید که این رمز را به افراد معتمد و مورد اطمینان خود بدهید چرا که این رمز به منزله امنیت کل مکان شماست.

2_از کار افتادن به علت قطع برق:

بسیاری از این قفل ها با باتری کار می کنند اماعملکرد برخی از آنها تنها به وسیله برق است و در صورت قطع برق ورود یا خروج امکان پذیرنیست.

3_فراموشی رمز:

این موضوع مشابه گم شدن کلید قفل های مکانیکی است اگر احتمال می دهید که ممکن است رمز را فراموش کنید بهتر است از مدل بیومتریک استفاده کنید.

همچنین شما ممکن است به دنبال انواع قفل و کلید مکانیکی باشید که در این صورت شما می توانید برای راحت تر پیدا کردن قفل و کلید مدنظرتان به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی  قفل و کلید تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه قفل و کلید فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه  قفل وکلید فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان  محصولات و خدمات  خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *