ایناش

چقدر با خاموت آشنایی دارید؟

وبلاگ

۱۲ تیر ۱۴۰۱ 193 بازدید
ایناش
چقدر با خاموت آشنایی دارید؟

چقدر با خاموت آشنایی دارید؟

چقدر با خاموت آشنایی دارید؟ راه های زیادی برای افزایش مقاومت ساختمان وجود دارند یکی از این راه ها استفاده از خاموت می باشد. برای اینکه یک ساختمان در برابر بلایای طبیعی مقاوم باشد باید تمامی اصول و امور مهندسی به بهترین شکل پیاده سازی شوند.

چقدر با خاموت آشنایی دارید؟

خاموت چیست؟

میلگرد هایی که در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند به دو شکل طولی و عرضی وجود دارند که اگر این میلگردها به صورت طولی مورد استفاده قرار گیرند به آنها میلگرد طولی و اگر به صورت عرضی به کار روند به آنها میلگرد عرضی یا خاموت می گویند.

میلگرد ها با توجه به کاربردشان درپروژه ها مانند تیرآهن های مختلف دارای سایز و اندازه متفاوتی هستند که پرکاربردترین آنها سایز 8 و 10 است.

انواع خاموت کدامند؟

همانطور که گفتیم میلگرد ها وابسته به  استفاده ای که در بتن دارند می توانند به حالت های مختلف استفاده شوند مانند میلگرد راستا،خاموت،سنجاقی،خرک،رکابی و ادکا که در ادامه به توضیح مختصری از انواع خاموتها خواهیم پرداخت.

خاموت سنتی:

در پروژه های ساخت و ساز در ایران خاموت سنتی پرکاربردترین نوع خاموت به حساب می آید که با کمک اهرم و با دست تولید می شود و شکل ظاهری مانند مربع دارد.

خاموت معمولی:

این خاموت در سازه های مختلف قابل استفاده می باشد و مانند خاموت سنتی با دست تولید می شود و همچنین قابل به ذکر است که اندازه و قالب این نوع میلگرد ها متغییر است.

خاموت مارپیچ:

این نوع خاموت بر خلاف خاموتهای بالا با دست تولید نمی شود و با دستگاه های مخصوص به نام CNC تولید می شود.

خاموت ربات:

این نوع خاموت مانند خاموت مارپیچ با دستگاه CNC تولید می شود و شکل ظاهری آن با خاموت مارپیچ متفاوت است.

خاموت سلولار:

با به کار بردن این خاموت شاهد مقاومت بالایی خواهیم بود که این نوع خاموت به فرم حلقه های بسته می باشد. این نوع از خاموت ها جدیدترین نوع خاموت در بازار محسوب می شوند.

نقش خاموت در سازه:

خاموت ها نقش موثری در ساخت و ساز دارند به این صورت که ستون های بتنی مقاومت کمی در برابر کشش وارده از ساختمان دارند که امکان شکست زودرس در این ستون ها وجود دارد اما خاموت ها به شکل عمودی و گاهی به صورت مورب به کار می روند تا از این شکست جلوگیری کنند چرا که بتن ها با داشتن میلگردهای فولادی در خود مقاومت کافی را بدست خواهند آورد.

شما سازندگان عزیز برای تکمیل پروژه های ساختمانی خود به انواع آهن آلات و میلگرد و خاموت و… نیاز دارید که می توانید برای راحت تر پیدا کردن آنها به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش  در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی  آهن آلات تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه آهن آلات فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید و اینگونه در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کرده اید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه  فروش آهن آلات فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *