ایناش

انواع قرنیز و کاربرد آن

وبلاگ

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ 268 بازدید
ایناش
انواع قرنیز و کاربرد آن

انواع قرنیز و کاربرد آن

انواع قرنیز و کاربرد آن،انواع قرنیز بر قسمت های لبه مانند و محل تقاطع دیوار با کف متصل شده و از کفپوش در برابر ضربه و رطوبت محافظت می کند.بنابراین در تعریف قرنیز دیوار چیست می توان آن را یک ابزار پوششی برای محافظت از کفپوش و دیگر قسمت های دیوار و همین طور جلوگیری از نمایش قسمت تقاطع دیوار با کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل معرفی نمود.

انواع قرنیز براساس جنس ساخت آنها دسته بندی می شوند که هر یک از آنها در مرتب نشان دادن فضای منزل  و ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارند.

انواع قرنیز و کاربرد آن

قرنیز چیست و چه کاربردی دارد؟

از گذشته تا به امروز حاشیه و کنار دیوار با تجهیزات نواری شکل پوشانده شده  که گاها   هم رنگ بودن آنها با کف و دیوار پشتی باعث شده که مورد توجه قرار نگیرند. این نوار های پوششی که با جنس های مختلف در فضایی بین دیوار و کفپوش نصب می شوند قرنیز نامیده می شود.

اصل کاربرد قرنیز همانطور که گفتیم جلوگیری از ضربه و آسیب دیدن کفپوش تحت تاثیر رطوبت و عوامل محیطی می باشد. اما به مرور زمان تولید وطراحی سبک ها،رنگ ها و جنس های مختلف قرنیز، می توان آن را یکی از موارد تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون منزل برشمرد.

همچنین از دیگر کاربرد های قرنیز می توان به پوشاندن درز انبساط  در کفپوش های لمینت و پوشش روی سیم ها،کابل ها و لوله ها در ساختار ساختمان اشاره داشت.

انواع قرنیز دیوار برای نصب در ساختمان:

اصلی ترین ویژگی که در دسته بندی قرنیز تاثیر دارد جنس مواد سازنده آن می باشد. اما مواردی مانند محل نصب انواع قرنیز هم در نوع آنها بی تاثیر نیست. بنابراین انواع قرنیز را در حالت کلی می توان بصورت موارد زیر معرفی کرد.

_قرنیز سنگی:

یکی از سبک های قدیمی و سنتی قرنیز را می توان نوع سنگی بامواد تشکیل دهنده سنگ تراورتن،مرمر،سنگ مصنوعی و سرامیک معرفی نمود. قرنیز سنگی به دلیل بافت طبیعی که دارد در بین طراحان داخلی برای ایجاد یک فضای مناسب در ساختمان طرفداران زیادی دارد.

انواع قرنیز سنگی به صورت مستطیل ساده بوده و از رنگ های خنثی مثل سفید و دیگر رنگ ها مثل یشمی و زرد تشکیل شده است.

_قرنیز چوبی:

همانطور که از نامش پیداست عنصر اصلی سازنده این نوع قرنیز چوب بوده و برای هماهنگی با سبک هایی مثل انواع پارکت،ام دی اف و نمونه های مشابه بسیار کاربرد دارد و قدمتی مشابه قرنیز های سنگی داشته و بیشتر برای ویلا های مدرن استفاده می شود.

_قرنیز سرامیکی:

نمونه ای ایجاد شده از قرنیز سنگی بوده که در هنگام پوشش بین دیوار و کفپوش سرامیک بسیار کاربرد دارد.

_قرنیز پی وی سی(PVC):

قرنیز پی وی سی از چندین لایه پلاستیک فشرده ساخته شده که یکی از کاربردی ترین انواع این قرنیز ها پلی استایرن می باشد این نوع قرنیز به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به دیگر انواع قرنیز داشته بیشتر در ساختمان سازی کاربرد دارد.

_قرنیز ام دی اف(MDF):

قرنیز ام دی اف تشکیل شده از موادی مثل پلاستیک، کامپوزیت و پلی استر بوده و روکش آنها پی وی سی می باشد برای منازلی با کفپوش پارکت و لمینت این نوع قرنیز بسیار مناسب است.

جدیدترین مدل قرنیز دیوار:

امروزه انواع قرنیز دیوار با طرح های هندسی،شیاردار و همین طور طرح های خاص و هماهنگ با دکوراسیون منزل تولید و قابل نصب می باشد. برای انتخاب رنگ و طرح قرنیز دیوار توجه به رنگ کفپوش،دیوار و همین طور قاب درب و پنجره از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما سازندگان گرامی می توانید پس از پایان پروژه های ساختمانی خود از قرنیز و کاغذدیواری برای زیبایی هر چه تمام تر واحد های خود استفاده کنید.

اما پیدا کردن قرنیز مرغوب و رساندن آن به محل پروژه سختی های خاص خود را دارد.

یکی از سایت هایی که می تواند در امر پیدا کردن قرنیز به شما کمک کند سایت و اپلیکیشن ایناش است.

همچنین شما که به دنبال قرنیزهستید، می توانید با نصب اپلیکیشن ایناش و یا مراجعه به سایت ایناش در قسمت نقشه اپلیکیشن با جستجو دسته بندی کفپوش و کاغذ دیواری تمامی کسانی که در اطراف شما در حوزه فروش قرنیز و کاغذ دیواری فعالیت دارند را بیابید و به راحتی به نزدیکترین و بهترین گزینه مورد نظر دست یابید.

هر چیز که در جستن آنی، ایناش

شما عزیزان که در حوزه قرنیز و کاغذدیواری فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

 

آنکه حامی کسب و کار شماست، ایناش 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *