ایناش

مراحل نازک کاری ساختمان

وبلاگ

۸ تیر ۱۴۰۱ 217 بازدید
ایناش
مراحل نازک کاری ساختمان

مراحل نازک کاری ساختمان

مراحل نازک کاری ساختمان،نازک کاری ساختمان به عنوان سومین و آخرین مرحله از روند ساخت بنا بعد از مراحل سفت کاری و جانمایی تاسیسسات انجام می شود. این اقدام که ساختمان را به شرایط ایده آل برای بهره برداری نزدیک می سازد. شامل تمهیداتی در جهت عایق سازی در برابر گرما و رطوبت،اندود کاری سطوح، زیبا سازی بخش های مختلف سازه است.

مراحل نازک کاری ساختمان

11 مرحله حیاتی نازک کاری ساختمان:

1_شمشه کشی:

پس از دیوار چینی با مصالحی همچون آجر یا بلوک نوبت به اندود کاری سطوح می رسد. در این مرحله سطح دیوار که دارای پستی و بلندی های گسترده است، طی مراحل کروم بندی و شمشه کشی صاف و یکدست می شود. در ابتدا کروم ها توسط گچ و در فواصل مساوی از 1 تا 1.2 متری اجرا می شوند تا به عنوان نقاط مبنا در عمل شمشه گیری مورد استفاده قرار می گیرند. سپس فاصله بین کروم ها را با ملات پر کرده و سطح آن را توسط شمشه صاف می کنند.

2_اندود کاری گچ و خاک:

در مرحله اندود کاری دیوارها، تنها سفید بودن لایه نهایی کفایت می کند و جهت صرفه جویی در هزینه از مخلوط گچ و خاک در لایه های زیرین استفاده می کنند. افزودن خاک به گچ سبب دیرگیرتر شدن آن می شود و در نتیجه فرصت کافی وجود دارد تا سطح بیشتری با این ملات پوشش داده شود.

3_سفید کاری:

سفید کاری دیوار با ملات حاصل از ترکیب گچ خالص با آب انجام می شود. به دلیل زود گیر بودن گچ،بلافاصله پس از ساختن ملات باید آن را روی دیوار اجرا کرد. در پایان با یک  ماله سطح دیوار صاف می گردد.

4_کشته کشی دیوار:

برای ساخت ملات کشته، گچ با دانه بندی بسیار ریز را با آب مخلوط کرده و تا 15 دقیقه آن را هم می زنند. با این کار ملات دیرتر سخت می شود و در این فاصله می توان از آن برای گچ بری ها و همچنین صاف کردن بهتر سطوح استفاده نمود. در این مرحله قبل از اینکه گچ خشک شود،لایه نازکی از ملات کشته را روی آن اجرا کرده و سپس با ماله صاف می کنند.

5_ نقاشی:

در بخش هایی از ساختمان که نیاز به استفاده از دیوار پوش های رایج ندارند با رنگ آمیزی می توان به نقاشی و زیبا سازی دیوارها پرداخت.

6_اجرای قرنیز:

قرنیز ها را می توان به دو صورت خارج از دیوار یا هم سطح با آن اجرا نمود . مصالحی از جنس چوب،سنگ وام دی اف می توانند به عنوان قرنیز مورد استفاده قرار گیرند.

7_کف سازی:

در مرحله کف سازی بسته به کاربری ساختمان و اتاق ها از انواع مصالح پوششی همچون سرامیک،سنگ ،کاشی و انواع پارکت استفاده می شود.

8_عایق کاری:

در بخش های از ساختمان مثل آشپزخانه،حمام،سرویس بهداشتی که مرتبا در معرض رطوبت قرار دارند،لازم است کف و دیوار ها با روش هایی همچون قیر و گونی  کردن عایق کاری شوند.

9_کاشی کاری:

استحکام، ماندگاری و زیبایی کاشی کاری تا حد زیادی به متریال مورد استفاده برای چسباندن و بند کشی کاشی و سرامیک وابسته است. و همچنین به کاشی کار حرفه ای آن نیز وابسته است تا بتواند به طور اصولی کاشی ها را به یکدیگر متصل کند که شما می توانید برای راحت پیدا کردن این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه کنید.

10_عملیات نازک کاری سقف:

بسته به سلیقه،کاربری و نیازهای هر ساختمان از انواع سقف کاذب،گچ بری ها، مصالح چوبی جهت آماده سازی سطح زیرین سقف های ساختمانی استفاده می شود.این بخش از سقف ها نقش سازه ای ندارد و صرفا بر اساس معیار های زیبایی شناسی،جانمایی و دسترسی آسان به تاسیسات انتخاب می شوند.

11_اجرای نما:

نمای ساختمان یک پوسته خارجی است که نقش محافظتی و زیبایی بنا را به عهده دارد. انتخاب نوع نما با توجه به شرایط اقلیمی،قابلیت یکپارچگی، با اجرای سازه ای و سلیقه شخصی مالکان صورت می گیرد فارغ از این که نما با چه متریالی ساخته شده باشد،عایق بندی آن در برابر رطوبت و درجه حرارت به دوام و افزایش عمر مفید مصالح آن می انجامد.

 

همچنین شما سازندگان عزیز که به دنبال نما کار برای تکمیل نمای پروژه های خود هستید می توانید برای راحت پیدا کردن این افراد به سایت و اپلیکیشن ایناش مراجعه نمایید.

شما عزیزان که در حوزه نمای ساختمان فعالیت دارید می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن ایناش با ثبت آگهی رایگان محصولات و خدمات  خود  را به دیگران معرفی نمایید.

سایت و اپلیکیشن ایناش برای اینکه شما بتوانید سریعتر و بهتر در فضای اینترنتی و مجازی از کسب و کار خود تبلیغ نمایید مبادرت به واگذاری صفحات اختصاصی به همراه اپ رایگان می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

آنکه حامی کسب و کار شماست ، ایناش .

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *